بجنورد- ایرنا- فرماندار گرمه گفت: ۲ میلیون دلار سرمایه خارجی طی عملکرد دولت در این شهرستان جذب شده است که نشان از عزم دولت در حمایت از سرمایه گذاری دارد.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 01 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی و به نقل از ایرنا، عبدالحسین قاضوی اظهار کرد: شاخص‌ترین این سرمایه گذاری‌ها در بخش واحد کانی تات است که فاز اول آن تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: محصول شرکت کانی تات ماده اولیه مورد نیاز در فرآیند تولید شمش آلومینا است.

قاضوی، صادرات آلفا آلومینا به ارزش یک میلیون دلار را از دستاورد‌های دولت در بخش صنعت این شهرستان عنوان کرد.

فرماندار گرمه گفت: بهره برداری از خط توسعه آلفا آلومینا به میزان پنج هزار تن و اشتغال ۲۰ نفر با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر دستاورد‌های دولت در این شهرستان است.

افتتاح و کلنگ زنی ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال طرح

وی گفت: هفته دولت امسال ۲۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با بیش از ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

قاضوی با اشاره به افتتاح ۱۷ طرح عمرانی و اقتصادی گفت: بهره برداری از طرح اکتیو آلومینا با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار، طرح بهسازی و بازیافت سرد درجا با سیمان و روکش آسفالت محور گرمه به سنگ سوراخ با بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از مهم‌ترین طرح‌های افتتاح شده در شهرستان است.

به گفته وی؛ با بهره برداری از طرح‌های هفته دولت برای ۸۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

قاضوی با اشاره به اینکه در هفته دولت چهار طرح کلنگ زنی و وارد مرحله اجرایی شد، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی طرح‌های کلنگ زنی شده بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال است.

فرماندار گرمه افزود: همزمان با هفته دولت توسعه واحد خط پنج شرکت آراد لیان فرآور آریا با بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار وارد مرحله اجرایی شد.

شهرستان گرمه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و در مسیر اصلی خراسان شمالی به استان‌های مرکزی و جنوبی کشور واقع است

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار