فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: بی‌گمان سالروز شهادت ابرمرد تاریخ بوشهر شهید رئیسعلی دلواری را باید روز عزت و آزادگی مردمان دیار دارالحماسه نامید.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 03 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری فارس، سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در پیامی فرا رسیدن سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس را گرامی داشت.

در این پیام آمده است: رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس است و ملت ایران همانند شهید رئیسعلی دلواری که در مقابل انگلیس ایستادگی کرد، امروز در برابر قدرت‌های متجاوز به سرکردگی آمریکا ایستاده است و از دشمنان هیچ واهمه‌ای در دل ندارد. (مقام معظم رهبری)

بی‌گمان سالروز شهادت ابرمرد تاریخ بوشهر شهید رئیسعلی دلواری را باید روز عزت و آزادگی مردمان دیار دارالحماسه نامید. اهالی خونگرم و شجاع بوشهر با دفاع جانانه و مقدس خود، غیرت جنوبی را به فرماندهی شهید سرافراز رئیسعلی دلواری به نمایش گذاشتند، در حالی که دشمن استعمارگر و روباه صفت، کشتی‌های جنگی و توپخانه و انواع سلاح‌ها را به همراه داشت، اما قلب مالامال از خداجویی و اسلام خواهی مردم بوشهر شکست مفتضحانه‌ای را برای استعمار پیر رقم زد.

در ادامه این پیام آمده است: ۱۲ شهریور ماه هر سال فرصتی است تا به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید رئیسعلی دلواری و قیام مردم جنوب از آن به عنوان رمز دو قرن مقاومت مردم جنوب یاد کنیم و ضمن یادآوری شخصیت شهید رئیسعلی دلواری و سایر بزرگان استان در مبارزه با استعمار و دفاع جانانه او و دیگر یاران از کشور به بازخوانی تاریخ تجاوزات استعمار پیر بریتانیا بپردازیم.

اینجانب با گرامیداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار دوام توفیق و پایداری همه مردمان این دیار دین مدار را از خداوند منان مسئلت دارم و از جوانان عزیز می‌خواهم که این شخصیت کم نظیر را به عنوان الگوی خود در مبارزه با استعمار قرار دهند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار