نفوذ سامانه بارشی به آذربایجان شرقی و احتمال بارش برف و تگرگ؛
اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از نفوذ سامانه بارشی به استان و کاهش محسوس دما طی ساعات آینده و احتمال بارش برف و تگرگ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 15 October 2015

به گزارش تابناک تبریز ، براساس اطلاعیه شماره 30 اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در روزهای پنج شنبه و اوایل جمعه شاهد بارش های پراکنده ای در استان خواهیم بود که تاثیر این سامانه بیشتر در نواحی شرقی و شمالی احساس خواهد شد که از بعدازظهر جمعه شاهد نفوذ سامانه پرفشار قوی و فعال به استان خواهیم بود که به موجب آن ابرناکی، وزش باد و ریزش باران و همچنین کاهش محسوس دما( حدود 10 – 4 سانتی گراد) اتفاق می افتد. که در نواحی مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات برف و همچنین وقوع پدیده مه در نواحی کوهستانی دور از انتظار نیست که در روز شنبه نیز با افزایش بارش ها سیلابی شدن مسیل ها و آب گرفتگی معابر پیش بینی می شود.

/ توصیه های هواشناسی کشاورزی/ رسیدگی به بهداشت باغات ومزارع و جمع آوری اندام های آلوده و میوه های آلوده به آفات و انهدام آنها به منظور کاهش جمعیت آفات وبیماریهای گیاهی درسال آینده ؛هدایت آبهای حاصل از بارندگی به مزارع وباغات به منظور غرقاب برای آبشویی ومبارزه با آفالت و بیماری ها وعلفهای هرز، پایش دمای گلخانه ها و جلوگیری ازافت دما و جبران نوردرگلخانه ها ، جمع آوری محصولات باغی وزراعی به منظور جلوگیری از سرمازدگی آنها به خصوص درشهرستان های ورزقان، سراب و بستان آباد؛ استفاده از ضد یخ وخالی نمودن پمپ موتور آبها با توجه به افت دما در مناطق مستعد .

براساس این پیش بینی در4 روز آینده گرمترین شهرهای استان ، ملکان وبناب باحداکثر 23درجه وسردترین شهرهای استان ، سراب و ورزقان با حداقل منهای 2 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. /پنج شنبه 23/7/94 / کمی تا نیمه ابری گاهی افزایش ابرودر برخی نواحی به ویژه نواحی شرقی و شمالی استان رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات برف /جمعه 24/7/94/ کمی تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابرورگبار باران ورعد وبرق و دربرخی نواحی مه و در نواحی مستعد تگرگ ودرارتفاعات برف /شنبه 25/7/94 /کمی تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابرورگبار باران و رعد و برق و در برخی نواحی مه ، درنواحی مستعد تگرگ ودرارتفاعات برف .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار