مدیرعامل کارخانه روغن نباتی شیراز گفت: روغن های بطری نرگس به استان ها و شهرهای دیگر فرستاده شده است اما متاسفانه بازار شیراز هنوز پذیرای آن نیست.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ 10 September 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی، افزایش هزینه‌های تولید و یا واگذاری اشتباه و مدیریت غیر تخصصی موجب تعطیلی تعداد قابل توجهی از کارخانه های مادر استان فارس طی سال‌های گذشته شد اما خبر خوش اینکه کارخانه روغن نباتی شیراز در ماه‌های اخیر به زنجیره‌ تولید بازگشت.

این در حالی است که در حال حاضر نیز این واحد تولیدی با مشکلاتی دست به گریبان است که معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در برنامه تلویزیونی و زنده بازتاب قول حل این مشکلات را تا پایان مرداد ماه داد.

در نیمه شهریور ماه به سراغ مدیر این کارخانه رفتیم تا ببینیم چه میزان از قول های داده شده به مرحله عملیاتی و اجرا رسیده است.

مدیرعامل کارخانه روغن نباتی شیراز با بیان اینکه مسوولین استانی پیگیر حل مشکلات هستند، اظهار کرد: اکنون برای اظهارنظر قطعی در این خصوص که بگوییم نتیجه ای حاصل نشده، زود است.

مهدی خسروانی با اشاره به اینکه این کارخانه هر روز تولید و فعالیت دارد، گفت: با این حال همچنان مشکلات بانک ملی حل نشده و ما هنوز و به سختی روی پای خودمان ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی در این واحد تولیدی در حال داره رقم خوردن است، عنوان کرد: روغن بطری هم به مرحله تولید رسیده اما توزیع آن شروع نشده است.

این مدیر جوان در ادامه مطرح کرد: این کالا به استان ها و شهرهای دیگر فرستاده شده است اما متاسفانه بازار شیراز هنوز پذیرای آن نیست.

خسروانی با اشاره به نیاز حمایت توسط تعاونی مصرف سازمان‌های مختلف گفت: تعاونی مصرف سازمان‌هایی همچون فرهنگیان، قوه قضاییه، استانداری، تامین اجتماعی و... می‌توانند با حمایت از این محصول، کمک بزرگی را به این واحد تولیدی کنند.

در ادامه معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گفت و گو با فارس با بیان اینکه جلسه ای جهت تولید حلب روغن گرفته شد، عنوان کرد: در این جلسه نماینده ورق فولاد مبارکه حضور داشت و بر اساس پروانه روغن نباتی سهمیه ورق مورد نیاز این واحد تولیدی مشخص شد.

مجید کشاورز با بیان اینکه این کارخانه در هر خرید بورس می‌تواند این کالا را دریافت کند، گفت: حل مشکلات دیگر این کارخانه همچون دسته چک و کارت بازرگانی به بدهی این کارخانه به بانک ملی در دو شعبه فردوسی و امام حسین(ع) تهران برمی‌گردد.

وی با اشاره به حل شدن مشکل در شعبه فردوسی اظهار کرد: بنا به تشکیل جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشوری در استان طی همین هفته اولین دستور کار به کارخانه روغن نباتی شیراز اختصاص دارد.

برچسب ها: روغن نرگس ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار