مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ٩٣ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی در سامانه ثبت کتب درسی، ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 11 September 2023
سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: کل دانش آموزان سال جاری اعم از دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی در مدارس روزانه و مدارس بزرگسال استان کرمانشاه حدود ۳۶۰ هزار دانش‌آموز است.

وی افزود: از مجموع ۳۶۰ هزار دانش‌آموز ۹۳ درصد ثبت سفارش کتب درسی را انجام داده‌ و هفت درصد باقیمانده یا مردود شده و یا به دلایل مختلف هنوز برای انجام ثبت‌نام مردد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: از خرداد ماه امسال سامانه ثبت کتب درسی فعال بوده و اولیا دانش‌آموزان می‌توانند به صورت موردی ثبت کتب درسی فرزند خود را انجام دهند و یا مدیر مدرسه به صورت همگانی ثبت کتب درسی را انجام دهد.

وی تأکید کرد: تا ۱۵ شهریور ماه برای ۹۳ درصد دانش‌آموزان ثبت کتب درسی انجام شد و کتاب‌هایشان را از مرکز تحویل گرفته و به مناطق تحویل داده‌ایم و این کتب ابتدای مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس به دست دانش‌آموزان می‌رسد.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به این که کتاب مواد اولیه‌ای دارد قیمت کتاب‌های امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
 
وی اذعان کرد: در اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از افزایش تورم، رئیس جمهور دستور دادند که تنها ۲۵ درصد به قیمت کتب درسی نسبت به سال گذشته اضافه شود.

محمدی خاطرنشان کرد: تفاوت قیمتی پشت جلد کتاب و سامانه مشاهده می‌کنید و قیمت پشت جلد کتاب بیش از قیمت اعلام شده در سامانه‌ است اما مبنا قیمتی است که سامانه اعلام می‌کند.

وی عنوان کرد: خانواده‌ها می‌توانند بعد از پایان سال تحصیلی برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده درست، کتب درسی استفاده شده را تحویل مدارس دهند.

محمدی افزود: به میزان کتب درسی که به چرخه بازیافت باز می‌گردد و به میزان آن مبلغی که کمک می‌شود، پول در اختیار مدرسه و یا دانش‌آموز قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/ز
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار