۲۰ کُد رشته جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مراکز مختلف این دانشگاه در استان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ 10 September 2023

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان گفت: این رشته‌ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی و متناسب با ماموریت مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تعریف شده و بیشتر آن‌ها در زمینه‌های فرهنگ و هنر و خدمات اجتماعی است.
غلامرضا مالکی افزود: یکی از این رشته‌ها که برای نخستین بار در کشور در اصفهان، تدوین و راه اندازی شده مهندسی فناوری بالگرد است که این رشته در مرکز شهید وطن‌پور اصفهان ارائه می‌شود.
وی با اشاره به حذف شدن حدود ۳۵ درصد از کد رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه گفت: مهر سال گذشته ۳۹۰ کد رشته در مراکز مختلف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان داشتیم که از مهر امسال به ۲۴۶ رشته کاهش می‌یابد.
مالکی در باره دلیل حذف این رشته‌ها افزود: میانگین پذیرش دانشجو در هر مرکز این دانشگاه در پنج سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و رشته‌هایی که میزان پذیرش دانشجو در آن‌ها در این مدت کمتر از ۱۰ نفر بود، شناسایی و احصا شد
وی با اشاره به آغاز بکار مرکز علمی کاربردی شهرک سلامت اصفهان در سال تحصیلی جدید با چهار کد رشته در زمینه تجهیزات پزشکی گفت: شهرک سلامت یکی از مراکزی است که طرح تضمین اشتغال در آن اجرا می‌شود بطوری‌که متعهد شده است که تعدادی از دانش‌آموختگان این مرکز را در همان شرکت یا مجموعه‌های وابسته به آن به کار گرفته شود.
مالکی افزود: پذیرش دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی تا بیستم شهریور جاری ادامه دارد.
دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ۲۲ مرکز فعال با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۱۳۶ کد رشته در مقطع کاردانی و ۱۱۰ کد رشته در مقطع کارشناسی دارد.
تضمین اشتغالیکی از طرح‌های جدید دانشگاه علمی کاربردی کشور است که با هدف بهبود کیفیت آموزش و ایجاد زمینه بهتر برای ورود دانش آموختگان به بازار کار در حال پیگیری است.
این طرح از مهر امسال در مراکز علمی کاربردی شهرک سلامت، سیتی سنتر و گروه صنعتی انتخاب در استان اصفهان اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار