رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، شهروندان نسبت به شگرد جدید کلاه‌برداری در پوشش ثبت نام کتاب‌های درسی آگاه باشند.
کد خبر: ۱۱۲۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ 11 September 2023

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به‌دنبال کلاه‌برداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این بار با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و ثبت نام کتاب‌های درسی ممکن است از ضعف آگاهی برخی از شهروندان سوء استفاده کرده و نسبت به کلاه‌برداری سایبری اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات مختلف در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت کرده و از آنان کلاه‌برداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: در سنوات گذشته نیز مواردی بوده است که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند، آموزش های غیر حضوری، کلاس های تابستانه، تخفیف های ویژه دانش‌آموزی و دیگر موارد مبالغی را از کاربران کلاه‌برداری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: شهروندان برای انجام خریدهای اینترنتی به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کرده و جهت ثبت نام کتب درسی فقط از طریق سامانه های رسمی و تایید شده توسط وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به‌صورت ۲۴ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش شهروندان در فضای مجازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار