شاخص هوای بجنورد از صبح امروز با قرارگیری بر روی عدد ۵۰۰ در وضیعت «خطرناک» قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 19 September 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از خبرگزاری فارس، شاخص هوای بجنورد از صبح امروز با قرارگیری بر روی عدد ۵۰۰ در وضیعت «خطرناک» قرار گرفته است.

این شاخص در ۲۰ شهریورماه نیز بر روی عدد ۵۰۰ قرار داشت و شاخص کیفیت هوا تا ۳ روز بر روی هوای خطرناک و ناسالم در حال تغییر بود که نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها ایجاد و باعث شد هشدار‌هایی در زمینه سلامتی بیماران خاص و گروه‌های حساس توسط علوم پزشکی خراسان‌شمالی صادر شود.

این شاخص سپس در روز ۲۳ شهریورماه در نهایت بر روی عدد ۹۴ و در وضیعت هوای قابل قبول قرار گرفت.

در برخی از روز‌های گذشته این آلودگی باعث تاخیر دو ساعته در شروع ادارات و تعطیلی اماکن ورزشی استان شد که البته شواهد نشان از این دارد که چنین تصمیماتی تاثیری در ماجرا نداشته است!

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود.

بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول (سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

شایسته است همشهریان با عدم تردد غیر ضروری در شهر، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و خارج نکردن خودرو‌های شخصی از منزل به بهبود کیفیت هوا کمک کنند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار