مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آدربایجان شرقی گفت: هرچه قدر در حوزه هواشناسی و شناخت تغییرات جوی و اقلیمی پیشرفته تر باشیم، طبیعتا تاثیرگذاری مثبت در سایر بخش‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ 24 September 2023

به گزارش تابناک تبریز، واقف بهروزی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان امروز در دیدار با عبدلی، مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اهمیت هواشناسی اظهار داشت: هرچه قدر در حوزه هواشناسی و شناخت تغییرات جوی و اقلیمی پیشرفته تر باشیم، طبیعتا تاثیرگذاری مثبت در سایر بخش‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: اثرگذاری هواشناسی، در سیاست‌گذاری کلان استانی با استفاده از گزارشات تخصصی در خصوص تغییرات اقلیمی می‌تواند به نحو مطلوب انجام شود، در بارورسازی ابرها و موضوعات سرمایه‌گذاری، می‌توان از ظرفیت‌های این مجموعه ، استفاده کرد.

نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: اداره کل هواشناسی استان، آنچنان که به طور باید و شاید، نتوانسته اهمیت داده‌های خود را تثبیت کند، بنابراین لازم است اطلاع‌رسانی‌های موثر و مهمی در این زمینه انجام بپذیرد.

بهروزی با اشاره به ارتباط سرمایه‌گذاری و تغییرات اقلیمی تصریح کرد:  به عنوان متولی سرمایه‌گذاری در استان، مکلف هستیم تغییرات اقلیمی را در نظر بگیریم تا در آینده از بروز مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری جلوگیری شود، تغییرات اقلیمی باید در آینده پژوهی و سیاست‌های بالادستی استان لحاظ شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یادآور شد: هواشناسی جزو سازمان‌های تجهیزات محور است، بنابراین نیاز است تجهیزات و طرح‌های خود را بروزرسانی کند، از همین رو استفاده از فرصت‌های مولدسازی، می‌تواند در تجهیز و پویا نگه داشتن این مجموعه  نقش موثری را ایفا کند.

لازم به ذکر است در این دیدار، حبیب عبدلی، مدیرکل هواشناسی استان، گزارشی از اقدامات و وظایف این اداره کل را ارایه کرد.

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :