سرپرست مدیریت پسماند شهرداری خرم‌‌آباد با اشاره به اینکه روزانه ۴۰۰ تن زباله در شهر تولید می‌شود، گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا به زودی با انتخاب پیمانکاری که در این زمینه مهارت داشته باشد، آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴ 27 September 2023

به گزارش تابناک لرستان، رضا ماجدی با اشاره به ضرورت تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که زباله‌های خشک خود را درون مخازن زباله‌های معمولی خالی نکنند، چرا که با این کار علاوه بر آلوده کردن زباله‌های خشک و تبدیل آن به زباله معمولی باعث افزایش زباله گرد‌هایی می‌شوند که شبانه روز در پی جمع آوری زباله‌های خشک هستند.

وی گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد نیز به دنبال اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا است، برای اجرایی شدن طرح به عوامل انگیزشی در مردم نیاز است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد با اشاره به اینکه روزانه ۴۰۰ تن زباله در شهر تولید می‌شود، عنوان کرد: در حال رایزنی با چند پیمانکار هستیم که طرح تفکیک زباله از مبدا را به آن‌ها بسپاریم.

ماجدی گفت: پیمانکاری که قرار است طرح تفکیک زباله از مبدا را اجرا کند، باید در حوزه آموزش شهروندان ورود جدی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: اجرایی شدن طرح تفکیک و جداسازی زباله و بازیافت علاوه بر اینکه برای محیط زیست فواید سودمند و ارزشمندی دارد، می‌تواند منجر به جمع‌آوری زباله گرد‌ها و ضایعاتی‌ها در سطح شهر هم بشود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این موارد با اجرای تفکیک زباله از مبدا می‌توان از زباله‌های قابل بازیافت برای تولید محصولات جدید استفاده کرد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار