دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت: معتمدان امر انتخابات باید از همه جناح ها، گروه‌ها و جریانات سیاسی باشند.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷ 29 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جمشید حسینی خواه در جلسه ستاد انتخابات استان در شهرستان دنا با بیان اینکه، معتمدان باید از همه جناح ها، گروه‌ها و جریانات سیاسی باشند گفت: معتمدان هیات اجرایی انتخابات نباید رابطه سببی و نسبی نزدیک و یا ارتباط سیاسی با کاندیدای انتخابات داشته باشند.
وی افزود: افرادی که قبلا یا هم اکنون در ستاد‌های انتخاباتی و فعال تبلیغاتی نامزد‌های انتخاباتی بوده و هستند هم نمی‌توانند در هیات اجرایی انتخابات به کار گرفته شوند، شورای نگهبان و ستاد انتخابات این مورد را رصد می‌کنند.
حسینی‌خواه با بیان اینکه بر وضعیت همه حوزه اشرافیت کامل داریم، گفت: فرمانداران ما در مظان اتهام هستند، اما قاطعانه می‌گویم از پاک‌ترین فرمانداران دوران انقلاب فرمانداران دولت فعلی هستند.
دبیر ستاد انتخابات استان اضافه کرد: فرمانداری را نمی‌شناسیم که بخواهد در این زمینه سو گیری کند که اگر چنین باشد همه اعضای ستاد انتخابات زیر سوال می‌روند.
وی گفت: اگر خدای نکرده فرمانداری دچار اشتباه سهوی و یا غیرسهوی شود هر چند که روز انتخابات باشد برکنار می‌شود و رئیس ستاد انتخابات استان بار‌ها این موضوع را بیان کردند و در این خصوص تعارفی با هیچ فرماندار و بخشداری نخواهد داشت.
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر خدای نکرده به وظایف شرعی و قانونی خود در قبال انتخابات عمل نکنیم در این دنیا و آخرت شرمنده و سرافکنده خواهیم بود.
وی با بیان اینکه، دلیلی ندارد فردای قیامت خودمان را برای کاندیدایی یا نامزد انتخاباتی فدا کنیم، فردای قیامت در محضر الهی هیچ کسی ضامن ما نخواهد شد گفت: شما توانمندی داشتید که دولت انقلابی شما را انتخاب کرده است.
وی با بیان اینکه تصویب شده که معتمدان هیات‌های اجرایی با دفاتر سیاسی فرمانداری‌ها هماهنگی داشته باشند، گفت: در کار فرمانداران دخالت نمی‌کنیم، اما تعامل و همفکری وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: با وجود در بخشنامه آمده معاون سیاسی فرماندار و بخشداران با تایید هیات نظارت متناظر می‌توانند به عنوان معتمد در هیات اجرایی باشند، اما توصیه می‌کنیم از انتخاب معاون سیاسی فرمانداران در هیات‌های اجرایی خودداری شود چرا که عاقبت خوبی به همراه نخواهد داشت.
حسینی خواه بر بی طرفی کامل مجریان امر انتخابات تاکید کرد و گفت: جلب اعتماد و اطمینان مردم موجب افزایش مشارکت بالا می‌شود.
دبیر ستاد انتخابات استان، جهاد تبیین را تکلیفی مهم و اساسی به خصوص برای مشارکت انتخابات دانست و تاکید کرد: هم در فرایند اجرای انتخابات و چه در حوزه مشارکت باید از ظرفیت فوق‌العاده رسانه‌ای بهره گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار