برزو کلانتری در سرمقاله نشریه نقش البرز نوشت: بی شک دفاع مقدس يکی از زرين ترين برگهای تاريخ ايران عزيز است. در اين نوشتار سعی داريم به نقش البرز در دفاع هشت ساله مردم اين ديار کهن بپردازيم تا البرزنشينانی که پس از دوران هشت ساله جنگ تحميلی به اين ديار نقل مکان نموده اند بيشتر به گذشته درخشان فرزندان البرز آشنايی يابند.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ 01 October 2023

دفاع مقدس برگ زرينی در تاريخ البرز

به گزارش «تابناک البرز» از افتخارات البرز اين است که در 10 روز آغاز حمله دشمن بعثی به کشور عزيزمان اولين کمک به رزمندگان مدافع خرمشهر توسط مردم کرج و از محل ستاد کمک رساني مسجد جامع کرج که به همت تنی چند از بازاريان متدين و انقلابي از ابتداي شروع قائله ضد انقلاب در کردستان تشکيل گرديده بود صورت پذيرفت و اين کمک ها که شامل اقلام ضروري مورد نياز مدافعين خرمشهر بود توسط چهار دستگاه کاميون به همراهي شهيد حاج اسماعيل آخوندي پدر شهيدان مسعود و سعيد آخوندي و تني چند از کسبه اعزام گرديد و سخن گهربار شهيد جهان آرا جهت تشکر و قدرداني از مردم البرز که فرمود: «از مردم انقلابی و فرصت شناس کرج از جانب مدافعين خرمشهر تشکر کنيد».
فرزندان البرز در آغازين روزهاي دفاع مقدس به جبهه هاي جنگ شتافتند و در نبردي نابرابر به پيکار با دشمن تا به دندان مسلح بعثي پرداختند و در اين راه شهداي بسياري را تقديم وطن نمودند.
فرزندان البرز در عمليات فتح خرمشهر نقش بسيار تاثير گذاري را با تيپ المهدي به فرماندهي سردار شهيد آقا مهدي شرع پسند ايفا نمودند و در اکثر عمليات هاي سپاه با اندک جمعيت آن روزهاي کرج و شهرهاي اقماري البرز نقش کليدي را ايفا نمودند.
شور بختانه جانفشاني هاي فرزندان البرز در انقلاب و دفاع مقدس به مهاجرين و نسل هاي بعدي انتقال پيدا ننمود و جانفشاني و افتخارات فرزندان البرز در دفاع مقدس که مي توانست برگ زريني از هويت اصلي البرز قرار گيرد اينچنين نگرديد.
متاسفانه با کم کاري هاي صورت گرفته بسياري از قهرمانان البرز که بايد فدا کاري و رشادت آنها به نسل هاي بعدي انتقال ميافت و الگوي جاودانه نسل هاي نسل قرار مي گرفت کمتر مورد توجه قرار گرفت و دليل اين کوتاهي ها گسيل مديران غير بومي و عدم شناخت اين افراد از گذشته پر افتخار فرزندان دلير اين ديار بود که تا به امروز متاسفانه اين عدم انتقال و شناخت از گذشته پرافتخار البرز ادمه دارد. لذا انتظار اين است مسئولان فرهنگي استان تا فرصت باقي است و يادگاران شهدا که اکثرا از ميان سالي عبور نموده اند در قيد حياط هستند نسبت به انتقال رشادت هاي فرزندان اين مرز و بوم به نسل جديد اقدام نمايند تا البرز به هويت اصلي خود که بر گرفته از رشادت هاي فرزندان دلير آن مي باشد نمايان گرددو همگان البرز را با هويت واقعي خود که همانا سلحشوري و رشادتهاي 5200 شهيد گلگون کفن می باشد را بشناسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار