جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه:
جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: جنگ تحمیلی از استان کرمانشاه آغاز شد و خسارات بسیاری دیدیم اما امروز در حوزه‌های مختلف توانمند شده ایم.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 02 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مسعود قنبری ظهر امروز در یادواره شهدای دانش آموز که در دبیرستان حضرت معصومه (س) کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: در کشور ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز داریم که تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما در آینده اداره مدارس را بر عهده دارید و لازمه آن کار و تلاش و فهم و درک موضوعات مختلف و مرور گذشته است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: ما گذشته‌ای داریم قبل از انقلاب، بعد از پیروزی انقلاب و اتفاقاتی که در دوران انقلاب رخ داد که مهمترین اتفاق، دفاع مقدس بود.

این مقام مسئول گفت: ملت ایران مشغول مشکلات داخلی بعد از انقلاب بودند، جنگی ناخواسته علیه ایران اسلامی آغاز شد. 

وی عنوان کرد: این مستشاران لایق هم نشینی با ملت ما نبودند اما ما را تخریب می‌کردند و با ایستادگی امام و مردم ایران موفق به هیچ کاری نشدند.

وی تشریح کرد: جنگی ناخواسته در (۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹) بر ما تحمیل شد و نیروی مسلح منسجمی نداشتیم و دشمن می‌خواست طی یک هفته در تهران مستقر شود.

این مقام مسئول بیان کرد: ما در استان کرمانشاه ۱٠ سال درگیر جنگ بودیم یک سال قبل از شروع جنگ درگیر ضد انقلاب بودیم و بعد از پذیرش قطع نامه درگیر منافقین شدیم.

وی عنوان کرد: جنگ از کرمانشاه شروع و در کرمانشاه خاتمه پیدا کرد و مردم از همه چیز خود گذشتند و حدود ۴٠ کشور تابع کشور عراق بود و در مقابل ما صف آرایی کردند.

قنبری بیان کرد: امروز در حوزه‌های مختلف حرف داریم و در حوزه نظامی یکی از هشت کشور برتر دنیا هستیم و این به نعمت حضور جوانان اتفاق افتاد.

قنبری اذعان کرد: باید در اینده با شناخت از گذشته تأثیر بگیریم، در دوران دفاع مقدس ۱۶۳ عملیات داشتیم برای دفاع از آب و خاک و به لطف خدا سربلند بودیم.

وی افزود: ۲۴۲ بار مواد شیمیایی استفاده کردند به خودشان نیز رحم نکردند و حلبچه را به خاک و خون کشیدند.

این مسئول گفت: الگوی زن رزمنده در استان کرمانشاه وجود دارد و این از افتخارات ما است باید تلاش کنیم این افتخارات را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: دشمن به‌ دنبال حذف هویت و گذشته ما است، ما ۳۶ هزار دانش آموز شهید داریم مثل شهید فهمیده که ۱۳ سال سن داشت و کاری کرد که امام فرمود در مقابل این جوان سر تعظیم فرود می‌آورم.

این مقام مسئول بیان کرد: مدافعین حرم از نسل سوم و چهارم انقلاب بودند و در هر معرکه‌ای جوانان ما همان جوانان سال ۱۳۵۷ هستند.

وی افزود: مکتب امام این گونه بود که دانش آموز شهید ما به دیدار خدا شوق دارد و گام برمی دارد امروز دشمن در فضای مجازی می‌خواهد این افتخارات ما به فراموشی سپرده شود.

این مسئول با بیان این که دشمن با تمام توان آمده تا بتواند ارزش‌های جمهوری اسلامی را از بدنه جامعه پاک کند گفت: با مشکلات و گرفتاری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم و این قابل انکار نیست.

وی گفت: ما به این مسئله نمی‌پردازیم که منشأ این مشکلات چیست زیرا در فضای مجازی دشمن در حوزه شناختی وارد شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: دشمن تنها بر معیشت ما تمرکز کرده است و این مسئله که ما سال‌ها است در حوزه صادرات تحریم شده‌ایم یکی از عوامل اصلی آن دشمن است.

وی افزود: به چه علت پول‌های بلوکه شده ما تکه تکه دارد باز می‌گردد و اگر اکنون دارد باز می‌گردد به دلیل اقتدار نظام است و به لطف شهدا از جمله تهرانی مقدم ها است.

این مسئول بیان کرد: دانش آموزان باید در مقاطع بالاتر در صحبت‌ها و موضوعاتی که به شما گفته می‌شود یک تأمل بکنید.

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: تا کنون هزینه زیادی بر دست دشمن گذاشتیم و جوانان ما در مسیر خودشان هستند اما در حوزه جنگ شناختی باید حواس خود را جمع کنیم.

وی بیان کرد: اکنون سواد رسانه ضعیف است باید درست و غلط فضای مجازی را تشخیص بدهیم در کشورهای خارجی دسترسی به فضای مجازی محدودیت‌هایی دارد امروز سایت‌های پوششی ایجاد شده که جوانان را در حوزه‌های مختلف فریب می‌دهد. 

قنبری اذعان کرد: شما دانش آموزان آینده ساز این مملکت هستید و این جامعه در دست شما قرار می‌گیرد.

وی گفت: از مدیران و مسئولان تقاضا دارم که در این فضا به دانش آموزان کمک کنید، شما مادران آینده هستید فرزندان خود را طوری بار بیاورید که در برابر توطئه‌های دشمن فهیم هوشمند و مقتدر مقابله کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار