مدیرکل پست استان کرمانشاه میزان مرسوله وارده و صادره استان کرمانشاه طی 6 ماه نخست سال‌ جاری را 10 میلیون و 815 هزار مرسوله عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 17 October 2015
مدیرکل پست استان کرمانشاه میزان مرسوله وارده و صادره استان کرمانشاه طی 6 ماه نخست سال‌ جاری را 10 میلیون و 815 هزار مرسوله عنوان کرد.

حمیدرضا فتاح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به روز جهانی پست، گفت: برای تحقق شعار سال، پست هوشمند در اختیار مردم را معرفی کردیم.

وی تعداد واحدهای پستی استان را 432 واحد ذکر کرد و ادامه داد: 167 واحد از این تعداد در مناطق شهری و 265 واحد در مناطق روستایی استان قرار گرفته است.

فتاح مجموع جابه‌جایی صورت گرفته توسط اداره‌کل پست استان کرمانشاه را 26 میلیون و 500 هزار مورد عنوان کرد و افزود: 12 میلیون و 600 هزار مورد صادره و 13 میلیون و 900 هزار مورد وارده به استان بوده است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه سرانه مرسوله به‌ازای جمعیت در استان طی سال گذشته را 6.6 اعلام کرد و بیان داشت: پوشش مساحتی سه هزار و 834 نفر و 79 کیلومتر به ازای هر واحد پستی است.

وی میزان مرسوله وارده و صادره استان طی 6 ماهه نخست سال‌جاری را 10 میلیون و 815 هزار مرسوله و سرانه مرسوله را 6.3 برشمرد.

به گفته این مسئول، در بحث تملک دارایی سرمایه‌های عمرانی 9 میلیارد و 511 میلیون تومان در راستای زیرساخت‌ها و اعتبارات مورد نیاز به استان تخصیص داده شده است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه از پلاک‌کوبی شهری به‌میزان 410 هزار و 711 مورد و 36 هزار و 210 مورد روستایی خبر داد و تاکید کرد: این اقدام در 92 درصد اماکنی که قابلیت نصب داشته‌اند، انجام گرفته است.

فتاح این طرح را مقدمه‌ای برای تحقق دولت الکترونیک خواند و گفت: طی سال 93 و 94 772 هزار و 493 مورد اطلاعات مکان به‌هنگام شده است.

این مسئول به آغاز عملیات تکمیل ساختمان اداری پست هرسین اشاره کرد و متذکر شد: این پروژه در 777 مترمربع با هفت میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.

وی با بیان اینکه طرح ملی جی.نف از آذر ماه سال 93 آغاز شده، کرمانشاه را از جمله هشت استانی عنوان کرد که در راستای اجرایی شدن دولت الکترونیک به‌عنوان طرح جی.نف به‌عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه ادامه داد: عملیات تخصیص و نقطه‌گذاری در استان کرمانشاه شروع شده و در قالب ایستگاه‌های کاربردی انجام می‌شود.

فتاح خاطرنشان کرد: هر مکان و نقطه‌ای در استان با در نظر گرفتن طول و عرض جغرافیایی به‌عنوان واحدی کدگذاری شده شناسایی می‌شود و اطلاعات همه مراکز و سازمان‌ها طبق طرح مذکور است.

این مسئول راه‌اندازی شرکت یادها (سایت خرید و فروش بین‌المللی خدمات الکترونیکی) را مورد اشاره قرار داد و گفت: صندوق هوشمند معابر همچون دستگاه‌های ای.تی.ام مستقر می‌شود که شهروندان قادر به انجام خدمات خرید شارژ و انتقال وجه از طریق این‌ صندوق هستند.

فتاح میزان خدمات الکترونیکی انجام گرفته در داخل استان طی 6 ماهه نخست سال‌جاری را 54 هزار و 497 فقره اعلام کرد و یادآور شد: 10 هزار و 28 فقره خرید الکترونیکی نیز انجام شده است.

ایجاد اتوماسیون فرآورده‌های پستی توسط پست کرمانشاه نیز دیگر خدمت ارائه شده بود که این مسئول بدان اشاره کرد و از ارائه خدمات نامه رسان‌ها در سطح استان کرمانشاه با شکل جدید و تجهیزات پیشرفته خبر داد.

فتاح خاطرنشان کرد: از طریق شماره‌گیری کد #193* می‌توان اطلاعات مرسوله‌ها را پیگیری کرد و همچنین با استفاده از سیستم پیامکی نیز وضعیت مرسوله‌ها قابل پیگیری است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه از رونمایی طرح جدید تمبر طلا و نقره با تمثال امام(ره) و بزرگداشت حافظ در استان کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: این تمبر در همه دفاتر استان کرمانشاه ارائه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار