امام جمعه قزوین با بیان اینکه عملیات «طوفان الاقصی» نقطه عطفی برای مقاومت اسلامی است، گفت: حمایت از فلسطینیان، حمایت از مظلوم‌ترین انسان‌های کره زمین است.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ 13 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجد النبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: از خدای متعال می‌خواهیم لباس عزت و شرف یعنی تقوا را بر ما بپوشاند و همواره با تقوا زندگی کنیم، آن‌هایی که کارشان به خوبی به سرانجام می‌رسد همان متقین هستند، دیگران به خسارت مبتلا می‌شوند، متقین در پیشگاه خدا و در انظار مردم دنیا پیروز، سربلند و روسفید هستندای نماز جمعه قزوین که در مسجد و اهل عزت و کرامت‌اند.

وی با اشاره به راهپیمایی مردم ایران اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، ادامه داد: این حرکت مردمی در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین حرکت بسیار ارزشمندی بود، این قدم‌هایی که شما امروز برداشتید در هر قدم ثواب نهفته است، در روایات آمده وقتی به سمت نماز جمعه قدم برمیدارید، هر قدمی که از منزل تا محل نماز جمعه برمیدارید، قصد دارید شکر و سپاس خود را در پیشگاه خدا اعلام کنید، بنابراین قدم‌های امروز شما نیز چنین معنایی را دارد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: دومین معنای این حرکت زیبای شما این است که شما در حمایت از مظلوم‌ترین انسان‌های روی کره زمین اقدام کرده اید، این قدم‌هایی که برداشتید هم در حمایت از مستضعفان بود و هم به سمت نماز جمعه حرکت کردید، نماز جمعه نماز نفرین بر صهیونیست‌ها است.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: سفارش شده در رکعت اول نماز جمعه سوره جمعه قرائت شود، ۴ آیه از این سوره رسواکننده حیله ها، مکرها، نیرنگ ها، دروغ‌ها و بی دینی‌های یهودیان صهیونیست است.

وی خاطرنشان کرد: حال ببینیم ما امروز در مقابل چه کسانی شعار دادیم و نفرت و انزجار خود را نسبت به چه کسانی اعلام کردیم؟ کسانی که بیش از ۷۰ سال همواره مشغول جنایت بودند، آدم‌ها را می‌دزدیدند، زندانی می‌کردند و در زندان شکنجه می‌کردند، این یک نوع از جنایات این‌ها بوده است.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: در طی این ۷۰ سال بیش از ۳۳ هزار کودک توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده اند، همچنین پدران و مادران کودکان بسیاری نیز توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده اند، خانه شان خراب شده است، این کودکان بی سرپرست و آواره بیابان‌ها شده اند، یعنی آن‌هایی که زنده مانده اند، از دست این صهیونیست‌های جنایتکار چنین وضعی دارند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: بمباران اردوگاه‌ها از دیگر جنایات صهیونیست‌ها است، پناهنده یعنی کسانی که خانه شان خراب شده و هیچ جایی در عالم ندارند و به اردوگاه پناه می‌برند تا روزگار بگذرانند، چقدر از اردوگاه‌های صبرا و شتیلا و موارد متعدد دیگر توسط صهیونیست‌ها خراب شده است، حتی اردوگاهی که معلولان به آنجا پناه برده بودند توسط صهیونیست‌ها ویران شد، همه این اردوگاه‌ها بمباران شد و پناهندگان آن‌ها قتل عام شدند.

اراده آهنین مبارزان فلسطینی هرگز شکسته نمی‌شود

وی یادآور شد: آواره کردن جمعیت زیادی از مردم فلسطین نیز از جمله جنایات صهیونیست هاست، صهیونیست‌ها مردم فلسطین را از خانه هایشان بیرون کردند، از کشور‌های یهودی به آنجا رفته اند و اسلحه هم به آن‌ها داده شده، اخیراً هم بیشتر مسلح شده اند، این‌ها می‌روند با پشتیبانی صهیونیست‌ها به صاحبخانه‌های فلسطینی می‌گویند باید از اینجا بروید، زیرا اینجا متعلق به ماست، این‌ها این طور مردم را آواره کرده و از غزه یک ویرانه درست کرده اند، برج‌ها و خانه‌های بتنی را در هم شکسته اند، اما هرگز نتوانسته اند اراده آهنین بندگان خدا را بشکنند و هرگز هم نخواهند توانست.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: قتل عام مردم بی پناه از دیگر جنایات صهیونیست هاست، شاید دیده باشید فیلم مستندی به نام کَفَر قاسم ساخته شده است، کَفَر قاسم نام یک روستاست، این جنایتکاران صهیونیست وارد این روستا می‌شوند که پرمحصول است، اطراف این روستا باغ و کوچه باغ است، این‌ها سر کوچه‌ها ایستادند، مردم که در باغ‌ها بودند و خانوادگی به مزرعه رفته بودند، هنگام برگشت توسط این‌ها به رگبار بسته شدند، نفرات اندکی از آدم‌های این روستا به هر نحوی که توانستند از کشته شدن فرار کردند و بعدتر این ماجرا را نقل کردند، صهیونیست‌ها طی این ۷۰ سال چنین قتل عام‌هایی کرده اند.

آیت الله عابدینی افزود: امروز هم نمونه این جنایات را می‌بینیم، یک ژنرال پیر که باید از او تحت عنوان کفتار پیر یاد کرد می‌گفت من ۲۵۰ گلوله داشتم، همه این گلوله‌ها را مصرف کردم و فلسطینی‌ها را کشتم، موقعی که این جنایت را تعریف می‌کرد نمی‌توانست جلوی خنده اش را بگیرد و از این گرگ صفتی خود لذت می‌برد، البته گرگ پیش این‌ها شرافت دارد.

وی عنوان کرد: به فرموده رهبر حکیم انقلاب شکستی که به صهیونیست‌ها وارد شد غیر قابل ترمیم است، رهبر حکیم انقلاب تکیه بر این کردند که این شکست جبران ناپذیر است، یعنی صهیونیست‌ها دیگر نمی‌توانند خود را ترمیم کنند و از نظر قدرت، جرأت و جسارت به حالت پیش از این عملیات برگردند، دیگر صهیونیست‌ها مرده اند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: شرایطی که اکنون صهیونیست‌ها دارند نشان می‌دهد ما باید عجله کنیم و گوش این‌ها گرفته شود و از این سرزمین‌های اشغالی بیرون انداخته شوند، حتی خود صهیونیست‌ها هم وحشت کرده اند و به پناهگاه هایشان خزیده اند و در آنجا زندگی می‌کنند، اکنون بهترین زمان است که بساط آن‌ها به کلی برچیده شود، زیرا زمینه آن را خدای متعال به خوبی فراهم کرده است.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: برای اولین بار بود که فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت به جای اینکه تدافعی برخورد کند، تهاجمی برخورد کردند، همیشه صهیونیست‌ها یک کاری می‌کردند و فلسطینی‌ها می‌آمدند دفاع می‌کردند، در تمام آن روز‌های مقاومت ۳۳ روزه در غزه و مقاومت ۸ روزه همین طور بود، اما این بار فلسطینی‌ها بودند که تصمیم گرفتند مردانه بجنگند، و شاهد بودیم چقدر هم مردانه جنگیدند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب فرمودند من پیشانی و بازوان طراحان این حرکت ارزشمند را می‌بوسم، وقتی رهبر حکیم انقلاب این گونه سخن می‌گویند، ما نیز می‌گوییم ما پای این طراحان را می‌بوسیم که اینقدر افتخار و عظمت برای اسلام و مسلمانان ایجاد کردند.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: این جنگ یک جنگ ترکیبی غافلگیرانه بود، غافلگیرانه بودن، با سرعت انجام شدن، زمینی و هوایی بودن، چریکی بودن، کلاسیک و پادگانی بودن، سایبری و تبلیغاتی بودن در فضای مجازی، رسانه ای، اطلاعاتی و امنیتی بودن از ویژگی‌های این جنگ بود، آنقدر امنیتی بود که هنوز نمی‌توانند تحلیل کنند فلسطینی‌ها چطور حرکت کردند که در کوتاه‌ترین زمان این ضربه سنگین را به صهیونیست‌ها وارد کردند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: طوفان الاقصی نقطه عطفی برای مقاومت اسلامی است، چون مقاومت اسلامی به رسمیت شناخته شد و این طوفان از نظر عزت، اقتدار، هیبت و شکوه بی نظیر بود، همچنین طوفان الاقصی نقطه عطفی برای صهیونیست‌ها از نظر ذلت، ضعف، ترس و ضربه جبران ناپذیر بود.

وی یادآور شد: در خلال این اوضاع و احوال، شنیدید آمریکا با ترس و لرز بالاخره تصمیم خود را گرفت که هواپیمای حامل انواع سلاح‌ها را به فلسطین اشغالی برساند، این تصمیم را گرفت و به آن عمل کرد، بنده حماقت‌های تاریخی آمریکا را خدمت شما یادآوری می‌کنم و به آمریکایی‌ها می‌گویم این کارتان حماقتی بر حماقت‌های تاریخی سابقتان افزود.

حماقت‌های آمریکایی

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: حمایت از رژیم پهلوی یکی از حماقت‌های بزرگ آمریکا بود، با این حمایت آمریکا چقدر در دنیا رسوا و تحقیر شد، چقدر به ظلم و جنایت شناخته شد وقتی که از رژیم منحوس، شکنجه گر و آدم کش پهلوی حمایت کرد، البته باید هم از آن‌ها حمایت می‌کرد، چرا که این‌ها نوکر چشم و گوش بسته آمریکا بودند، این ننگ همیشه برای آمریکایی‌ها باقی ماند.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: حماقت دوم آمریکا وارد شدن در جنگ ویتنام بود، آمریکایی‌ها در این جنگ وارد شدند و دیگر نمی‌توانستند از آن خلاص شوند، آنقدر آمریکایی در این جنگ کشته شد و آنقدر رسوایی به بار آمد که با شکست از آنجا عقب نشینی کردند و بالاخره مردم ویتنام موفق شدند آمریکایی‌ها را بیرون راندند.

وی بیان کرد: حماقت بعدی آمریکایی ها، ورود در جنگ مردم محروم، شریف، مسلمان و مقاوم افغانستان بود، امریکایی‌ها سالیان سال در افغانستان جولان دادند، خیلی خرج کردند و بریز و بپاش کردند، سلاح مصرف کردند، کشتار جمعی کردند، بسیاری از عروسی‌های افغانستانی‌های عزیز ما را تبدیل به عزا کردند، همه این کار‌ها را کردند، اما آخر با شکست و سرافکندگی پا به فرار گذاشتند و افغانستان تبدیل به افغانستانی شد که امیدواریم از این به بعد در مسیر آزادگی، استقلال و اطاعت از خدا و دین راه خود را ادامه دهد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حماقت دیگر آمریکایی‌ها ورود در جنگ عراق بود، یعنی آمدند که عراق را نابود کنند و تصورشان این بود که عراق را تبدیل به سرزمینی مانند فلسطین اشغالی می‌کنند و کاملاً در اختیار خود می‌گیرند، اما تدابیر رهبر حکیم انقلاب و سربازان پای کار امام مانند حاج قاسم‌ها و ابومهدی المهندس‌ها این آرزوی احمقانه آمریکایی‌ها را با خودشان به گور فرستاد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: آمریکایی‌ها هر چه در عراق تلاش کردند در آخر به این نتیجه رسیدند جز اینکه آنجا را ترک کنند راه دیگری ندارند، امروز هم در گوشه و کنار عراق و سوریه هنوز برای دزدیدن سرمایه‌های مردم محروم این کشورها، مانند دزدی نفت تلاش می‌کنند، اما دیگر آن‌ها مسلط بر عراق نیستند، خودشان هم می‌دانند حتماً باید از این کشور‌ها بروند و آنجا برایشان جای ماندن نیست.

وی تصریح کرد: مخصوصاً این ضربه‌ای که اخیراً بر پیکر دست نشانده‌های صهیونیستی آمریکایی‌ها وارد آمد، باعث شد آمریکایی‌ها بیشتر از گذشته حواسشان را جمع کردند و اکنون دیگر باید موقع اثاث کشی آن‌ها باشد و چنین حالتی دارند.

آیت الله عابدینی یادآور شد: حماقت دیگر آمریکایی‌ها ایجاد داعش و حمایت از داعش بود و این حرکت احمقانه در دنیا آمریکایی‌ها را روسیاه ترین، آدم کش ترین، بی رحم‌ترین و بی فرهنگ‌ترین آدم‌ها معرفی کرد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: حماقت دیگر آمریکایی‌ها جنگ نیابتی در یمن بود، اینهمه سال چقدر آمریکایی‌ها همراه سعودی‌ها کشتار کردند، چقدر خانه‌ها را خراب کردند، انسان‌ها را زیر آوار دفن کردند، کودکان را به شهادت رساندند، پدر و مادر کودکان را کشتند و آن‌ها را آواره کردند، چقدر آدم‌ها را جانباز و مجروح کردند، سپس به این نتیجه رسیدند که کارشان بسیار احمقانه است و باید این حماقت را زمین بگذرند.

وی عنوان کرد: حماقت بعدی آمریکایی‌ها حمایت از اشرار و منافقین بودند، منافقین سردسته اشرار هستند، آمریکایی‌ها هم از منافقین و هم از هر موجود شرور، گرگ و درنده‌ای حمایت می‌کردند، این موجود درنده می‌تواند در فضای مجازی و تبلیغاتی باشد یا اسلحه به دست برای ترور باشد یا اهل قلم باشد که البته این‌ها آبروی قلم را هم برده اند، برخی با قلمشان به جنگ شناختی وارد شدند و افکار مردم را بدبین کردند، زمینه ساز فتنه‌ها شدند، شهر‌ها را به آتش کشیدند و سرمایه‌های مردم را سوزاندند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: آمریکایی‌ها همه این درندگان را پیدا کردند و از آن‌ها حمایت کردند، سپس فهمیدند این حماقتشان هم چیزی جز بدبختی، شکست و رسوایی برای آن‌ها نداشت.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: حماقت دیگر آمریکایی‌ها به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بود، از سران آمریکا بپرسید شما که این کار را کردید، چه چیزی گیرتان آمد؟ این کار جز نفرت همگانی و انسجام همه مسلمانان علیه آمریکا چیزی نداشت، همه دنیا فهمیدند آمریکا فقط از تروریست‌ها حمایت می‌کند و اگر کسی در مقابل تروریست‌ها قیام کند آن‌ها تحمل نخواهند کرد، این هم از آن حماقت‌های تاریخی آمریکا بود.

وی تاکید کرد: حماقت بعدی آمریکایی ها، همراهی و مشارکت همه جانبه در جنایت‌های صهیونیست هاست، همین که هواپیمایی را با سلاح فراوان روانه کمک به این خونخوار‌های صهیونیستی در چنین شرایطی می‌کنند، این حماقت بزرگی است، اینکه هواپیما را با سلاح می‌فرستند، چه کاری برای آن‌ها می‌کند؟ این شبیه همان سلاح‌هایی می‌شود که آمریکایی بود و در پادگان‌های ما بود، تکلیف آن سلاح‌ها چه شد؟ همان سلاح‌ها را برای جنگ با آمریکا و آن کسانی که آمریکا در مقابل ما قرار می‌داد، با ارتش نیرومندمان به کار گرفتیم و از آن‌ها استفاده کردیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: ما از این سلاح‌ها به صورت مهندسی معکوس برای تولید سلاح‌های پیشرفته‌تر و جدید استفاده کردیم، آمریکایی‌ها باید بدانند سلاح‌هایی که به دست جنایتکاران صهیونیستی فرستاده اند، این سلاح‌ها قبل از اینکه به دست صهیونیست‌های خزیده در پناهگاه‌ها و زیرزمین‌ها برسد، ان شاءالله به دست رزمندگان اسلام می‌افتد و با همان سلاح‌ها صهیونیست‌ها را به سزای اعمالشان می‌رسانند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: ما این پیروزی بزرگ را در وهله نخست به رهبر حکیم انقلاب اسلامی که این گونه مدیریت کردند و برای همه مستضعفان و مسلمانان دنیا سربلندی آفریدند تبریک عرض می‌کنیم، به همه ملت‌های مسلمان نیز تبریک عرض می‌کنیم، به بنده اطلاع دادند عزیزانی از لبنان، سوریه، نیجریه، تانزانیا، کنگو و عراق در مراسم راهپیمایی و نماز جمعه حاضر هستند، این پیروزی‌ها را خدمت این عزیزان نیز تبریک عرض می‌کنیم.

سفر شیخ ابراهیم زکزاکی به ایران اسلامی

آیت‌الله عابدینی با اشاره به سفر شیخ ابراهیم زکزاکی به ایران اسلامی، گفت: ورود سردار سرافراز آفریقا، شیخ ابراهیم زکزاکی به ایران اسلامی با استقبال جوانمردان همراه شد. شیخ ابراهیم زکزاکی همه دارایی‌های مادی و معنوی خود را در مسیر آرمان‌های الهی هزینه کرده است.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: شش نفر از فرزندان شیخ ابراهیم زکزاکی را به شهادت رسانده اند و شش سال در شرایط سخت و شکنجه در زندان به سر برد و عکس‌های ایشان با چهره خون آلود منتشر شد، اما امروز جزو عزتمندترین انسان‌های روزگار است و میلیون‌ها انسان به واسطه این شخص مکتب اهل بیت (ع) و امامت امیرالمؤمنین (ع) و اولاد حضرت را با معرفت پذیرفته اند.

زلزله افغانستان خبری غمبار بود

وی بیان کرد: این روز‌ها شاهد یک خبر بسیار غمبار بودیم و از زلزله افغانستان که در حومه هرات به وقوع پیوست بسیار ناراحت شدیم. تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زیر آوار مانده اند و جان دادند و بخشی بی خانمان و آوارده شدند و امیدواریم بتوانیم رسالت دینی خود را به انجام برسانیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: به گفته برادران افغانستانی اولین کشوری بودیم که به فریاد این عزیزان رسیدیم و امیدواریم که بتوانیم بیشتر به این عزیزان یاری برسانیم و نفرین می‌کنیم کسانی را که به دنبال اختلاف افکنی بین ملت ایران و افغانستان هستند و با این کار به دنبال فتنه بودند که با بصیرت و بینایی مردم جلوی فته استکباری صهیونیستی را گرفت و ما به مهمانان عزیز افغانستانی در کشورمان احترام می‌گذاریم و امیدوریم شرایطی فراهم شود که به کشور خود بازگردند.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به روز جهانی استاندار یادآور شد: امام علی (ع) فرمودند همانطور که شما اعراب‌گذاری را نسبت به لفظ و کلمه باید رعایت کنید، باید اعراب گذاری اعمالتان را نیز رعایت کنید. رسول خدا خیلی دقت می‌کرد که سنگ لحد قبر را به درستی قرار دهد و فرمود مؤمن باید کارش را محکم انجام دهد و بهترین نان را دست مردم بدهد، اگر مؤمن پزشک است باید بهترین شکل خدمت را به مردم انجام دهد، اگر مؤمن محصولات غذایی تولید می‌کند باید سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین محصول را در اختیار مردم قرار دهد.

روز جهانی نابینایان

وی اظهار کرد: روز جهانی نابینایان را گرامی می‌داریم، نابینایان یقیناً دل‌های روشنی دارند و خدا اگر چشم را بسته، دل‌های روشنی عنایت کرده است و فرصت‌ها و ظرفیت‌های عظیمی دارند. در احادیث آمده است اگر کسی یک نیاز و گرفتاری دنیایی نابینایی را کمک کند و برطرف نماید، خدا این انسان را از نفاق نجات می‌دهد، از آتش جهنم دور می‌کند، خدا ۷۰ حاجت او را برطرف می‌کند و تا زمانی که مشغول خدمت به آن نابینا است برکات خدا شامل حال او می‌شود.

آیت الله عابدینی به روز پارالمپیک، تربیت بدنی و ورزش نیز اشاره کرد و گفت: امام سجاد (ع) فرمود خدایا سلامت جسمانی به ما عنایت کن و ما نیز باید با ورزش کردن اجازه ندهیم دچار مشکلات جسمی شویم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار