بررسی نتایج جشنواره شهید رجایی
حسینی نیک : با تغییر دولت ۱۰۶ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی که مربوط به دهه ۸۰ و حتی سال‌های قبل از ۹۵ بوده نیمه تمام بودند که ۸۴ مورد رها شده بود و استان در کمای ساخت و فضای آموزشی بود.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۸ 15 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اداره کل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس در جشنواره شهید رجایی در محور اجرای سیاست‌های دولت جهادی و مردمی سیزدهم رتبه برتر را کسب کرد.

در همین خصوص سید رضا حسینی‌نیک در توضیح برخی عملکرد دستگاه تحت مدیریت خود که منجر به کسب رتبه برتر شد ، با اشاره به اینکه نوسازی مدارس به عنوان مجری پروژه‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی است گفت: با تغییر دولت ۱۰۶ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی که مربوط به دهه ۸۰ و حتی سال‌های قبل از ۹۵ بوده نیمه تمام بودند که ۸۴ مورد رها شده بود و استان در کمای ساخت و فضای آموزشی بود.

مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: روزی که به عنوان مدیرکل معارفه شدم رئیس سازمان گفت که کهگیلویه و بویراحمد استانی است که پروژه‌های آن طولانی می‌شود، پروژه‌ها را با چند پیمانکار می‌سازند و گران می‌سازند که از ما خواستند مدت زمان پروژه‌ها کوتاه شود و با یک پیمانکار به نتیجه برسند.

وی عنوان کرد: علاوه بر ۱۰۶ پروژه‌ای که از سنوات قبل بود ۱۱۰ پروژه جدید تعریف کردیم که مجموعه پروژه‌های نوسازی مدارس جدای از تعمیرات سرویس بهداشتی، مناقصات تجهیزات، سیستم گرمایشی، مناقصات آسفالت و سایر موارد ۲۴۰ پروژه بود که بیش از ۲۰۰ پروژه با توجه به حمایت دولت سیزدهم و مجموعه استان تحویل موقت شدند که رکورد بی‌سابقه‌ای برای دولت سیزدهم در فصل آموزشی به شمار می‌رود.

این مسوول با اشاره به جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر گفت: ۸۰ درصد مدارسی که جایگزین مدارس کانکسی بالای ۱۰ هستند تا پایان سال تحویل داده می‌شود.

احداث ۳۰ پروژه در طرح محرومیت‌زدایی نوسازی مدارس

حسینی‌نیک به احداث ۳۳ پروژه در طرح محرومیت‌زدایی نوسازی مدارس اشاره کرد و با بیان اینکه ۳۰ مورد از این پروژه‌ها تحویل موقت شدند، گفت: در مصوبات اول سفر دولت به استان فصل آموزش به علت عدم پیگیری هیچ مصوبه‌ای نداشتیم، اما استاندار در متمم سفر مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به فصل آموزش اختصاص داشت که پروژه‌های تاثیرگذاری احداث و تحویل داده شدند.

وی بیان کرد: در سفر دوم دولت به استان مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان به فصل آموزش اختصاص یافت که با تخصیص اعتبارات اولین جایی که از محرومیت باید خارج کنیم شهرستان بویراحمد است که با مشکل فضای آموزشی مواجه است.

حسینی‌نیک با بیان اینکه نوسازی در بسیاری از مناطق از جمله دنا، لوداب، کهگیلویه، چاروسا، بهمئی و گچساران پروژه نیمه تمام ندارد گفت: تعداد پروژه‌های نیمه کاره نوسازی مدارس برای هدف‌گذاری مهر ۱۴۰۳ کمتر از ۲۰ مدرسه است که می‌طلبد پروژه بزرگ تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید عجمیان ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت، گفت: قرار بود برای مهر ۱۴۰۲ سه هزار صندلی دسته‌دار در طرح شهید عجمیان در اختیار مدارس قرار دهیم که تاکنون اتفاق نیفتاده است و قرار شد طی دو تا سه هفته آینده دو هزار صندلی دسته‌دار به چرخه آموزش اضافه شود.

این مسوول با اشاره به اینکه برخی‌ها مدعی هستند که تجهیزات امسال ضعیف بوده که چنین مواردی را رد می‌کنیم، گفت: در سال جاری تحصیلی برای ۷ هزار نفر دانش‌آموز تجهیزات جدید ارسال کردیم و در هر مدرسه‌ای که تجهیزات نیاز داشته باشند تجهیزات توزیع می‌کنیم.

وی بیان کرد: ۱۸۰ دستگاه کپی، رایانه و پرینتر هم برای هنرستان‌ها خریداری شد و یک ماه تا ۴۰ روز آینده تجهیزات جدید خریداری می‌شود.

آخرین وضعیت پروژه‌های خسارت دیده در زلزله سی‌سخت

این مسوول به اقدامات نوسازی در زلزله سال ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت اشاره و عنوان کرد: ۱۰۷ مدرسه از روستای گوشه بویراحمد گرفته تا سادات محمودی دنا در کانون زلزله بودند که ۴۵ مدرسه دچار آسیب درجه یک تا ۴ شدند که ۸ مورد تخریب شدند، چهار مورد مقاوم سازی و ۳۳ مورد تعمیراتی داشتیم که تمام مدارس تعمیراتی به مهر ۱۴۰۰ رسید.

حسینی‌نیک با اشاره به اینکه هشت مدرسه تخریبی و چهار مدرسه مقاوم سازی در اختیار چهار استان آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد شد، گفت: دو مدرسه سهم استان کهگیلویه و بویراحمد شد که با کمک خانواده جانباختگان سانحه هوایی یاسوج_ تهران احداث و تحویل موقت شد.

حسینی‌نیک بیان کرد: سهم استان آذربایجان شرقی سه مدرسه بود که احداث و تحویل داده شد و سهم خوزستان چهار و فارس ۳ مدرسه بود که دو مدرسه خوزستان و دو مدرسه فارس تحویل داده شد.

این مسوول عنوان کرد: هنرستان نرجس سی‌سخت احداث شده و در این هفته با حضور یکی از مسوولان سازمان نوسازی مدارس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص وضعیت مدارس سنگی استان با اشاره به اینکه بیشترین مدارس سنگی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: ۴۸۵ مدرسه سنگی و آجری ناایمن در استان وجود دارد که در سفر دور دوم دولت به استان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که بر چیده شدن ۶۱ مدرسه طی دو سال هدف گذاری شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه رتبه اول در کیفیت پروژه‌ها را در اختیار داریم، گفت: پروژه‌های نوسازی مدارس از اهمیت، سرعت و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: برای اولین بار با کمک خیرین دو هزار و ۵۰۰ بسته آموزشی در مناطق محروم دیشموک، بهمئی، ممبی، موگرمون، توگبری و اطراف یاسوج و بخش لوداب توزیع شد.

حسینی‌نیک با بیان اینکه ۸۰ درصد سیستم گرمایشی مدارس استاندارد‌سازی شده و ۲۰ درصد مابقی مانده به مدیران مدارس توصیه کرد سیستم گرمایشی و وضعیت شیشه، ایزوگام و درب کلاس‌های درس را از هم‌اکنون مورد بررسی قرار دهند و اگر موردی نیاز به تعمیر داشت قبل از فرا رسیدن فصل سرما به نوسازی مدارس اطلاع دهند و اگر مدرسه‌ای مشکل دارد اعلام کنند و به برج ۱۰ که اوج برف و باران است واگذار نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار