مدیرکل استاندارد گلستان گفت: ۶۰ هزار نمونه‌ برداری از واحدهای تولیدی گلستان برای آزمون کمی آنها انجام شده که برای 20 واحد پرونده قضایی تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵ 16 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، سید مهدی حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: ۲۲ مهر ماه روز جهانی استاندارد نامگذاری شده و از شنبه تا جمعه هفته استاندارد است.

مدیرکل استاندارد گلستان افزود: استاندار مردمی و تولید کیفیت محور، مشارکت موثر همه ذینفعان، کالا و خدمات حلال، مرجعیت فنی منطقه‌ای، اعتبار نام و نشان محصول ایرانی، پیشران اقتصاد و تسهیل تجارت و راهبری کیفیت در جهان اسلام روزشمار این هفته است.

وی بیان کرد: در سال گذشته در استان ۱۵ استاندارد تدوین شده که در حوزه صنایع غذایی و ساختمان بوده است.

حسینی گفت: همچنین سال گذشته ۲۷۰ بازنگری استاندارد در برنامه داشتیم که ۳۶۴ مورد بازنگری شده و تحقق ۱۳۴ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل استاندارد گلستان عنوان کرد: امسال هم برنامه‌ریزی شده ۱۵ استاندارد جدید تدوین شود که تاکنون ۱۸ مورد مراحل کمیته‌ها را طی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در آموزش و ترویج تخصصی همکاران سال گذشته سه هزار و ۴۱۴ نفر ساعت آموزش ارائه شد و در آموزش برون سپاری مدیران کنترل کیفیت هم پنج هزار و ۸۵۲ ساعت آموزش به ۴۵۰ مدیر ارائه شد؛ در سایر آموزش‌های برون سازمانی هم ۱۰ هزار و ۸۰۰ ساعت آموزش داشتیم که جمعاً ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش را شامل می‌شود.

حسینی گفت: در زمینه استاندارد بین المللی یک مورد وظیفه ما بود که آن را انجام دادیم؛ این استاندارد در حوزه صنایع ساختمانی بوده است.

مدیرکل استاندارد گلستان تاکید کرد: ۸۰ درصد پروانه‌های استاندارد تشکیل شده در استان در زمینه غذایی و کشاورزی و ساختمان است.

وی عنوان کرد: ۵۰۰ واحد تولیدی در استان داریم که حدود ۸۰۰ پروانه استاندارد برای آن‌ها صادر شده است.

حسینی همچنین از آماده سازی طرحی برای نظارت بر مصالح ساختمانی پای پروژه‌ها و نمونه برداری و آزمون از آن‌ها خبر داد و گفت: این امر در نیمه دوم سال اتفاق خواهد افتاد و این طرح به صورت پایلوت در استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل استاندارد گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۶۰ هزار نمونه از واحد‌های تولیدی برای آزمون کمی آن‌ها انجام شد که ۱۵۰ واحد تولیدی مشمول آزمون بودند که تاکنون ۱۱۰ واحد بازرسی شده است و تا پایان آبان کل واحد‌ها پایش خواهد شد.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد نمونه‌های تست شده در رده مثبت و منفی وزن، منفی بودند و برای ۲۰ واحد تولیدی پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسینی تاکید کرد که وضعیت کمی تولید‌ها بهتر شده و ۵۰ درصد کم فروشی کاهش یافته است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار