سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مسوولان باشگاه از ما انتظار دارند، ما هم از آنها انتظار داریم به قرارداد عمل کنند.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴ 19 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی ۳ بر یک تیم پرسپولیس مقابل پیکان اظهار داشت: قبل از هر چیز باید از میزبانی هیات فوتبال قزوین و همه مسئولانی که برای این بازی زحمت کشیدند، تشکر کنم. همچنین از هواداران تشکر می‌کنم که امروز هیجان خاصی به بازی داده و با حضور گرم‌شان شور و اشتیاق زیادی به بازیکنان ما برای انجام یک بازی خوب دادند. بازی راحتی نبود. نیمه اول را خوب شروع کردیم و به گل هم رسیدیم، اما در ادامه پیکان بهتر بازی کرد و ۳-۲ موقعیت گل هم داشت.

* پیکان اسیر تجربه ما شد

وی افزود: حتی می‌توانست در این نیمه برنده از زمین خارج شود. تیم شایسته‌ای هستند و پیکان را تیم قوی و باکیفیتی دیدم. نیمه دوم را هم خیلی خوب شروع کرده و به گل رسیدند، اما پس از به تساوی کشیده شدن بازی، اسیر تجربه و عملکرد خوب بازیکنان ما شدند. پس از خوردن گل توانستیم تسلط خوبی روی بازی داشته باشیم و حوصله خوبی برای حمله کردن به خرج دادیم. حریف روی فشار حملات ما دچار اشتباه شد و همین فشار سبب شد به گل سوم هم برسیم.

سرمربی پرسپولیس تأکید کرد: بازی راحتی نبود در هر دو نیمه بازی سنگینی داشتیم. بازیکنانم نشان دادند کیفیت خوبی دارند و از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. برای آن‌ها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. آن‌ها به این دلیل که شایسته تقدیر هستند و همیشه سبب احترام هواداران‌شان می‌شوند باید مورد تکریم قرار بگیرند. از کسب این سه امتیاز و به هدف‌مان که کسب پیروزی در این بازی سخت بود خوشحال هستیم.

* مصدومیت پورعلی‌گنجی شوک خیلی بدی برای همه ما بود

گل‌محمدی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه بازی مقابل پیکان ۴۸ ساعت پس از دیدار تیم ملی مقابل قطر و دیر اضافه شدن شاگردانش به اردو برگزار شد آیا دنبال تعویق این مسابقه بودند، عنوان کرد: در ابتدا از اتفاقی که برای مرتضی پورعلی‌گنجی افتاد واقعاً متأسف هستیم. همچنین این پیروزی به مرتضی پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی، دو بازیکن جوان‌مان یعنی علیرضا خدادادی و علیرضا عنایت‌زاده که به تازگی عمل کرده‌اند، تقدیم می‌کنیم. مصدومیت پورعلی‌گنجی شوک خیلی بدی برای همه ما بود و هنوز آن را باور نداریم. اما متأسفانه حتی یک عذرخواهی و دلجویی کوچک از فدراسیون ندیدیم. او به دلیل بازی کردن برای تیم ملی کشورمان دچار چنین اتفاقی شده، اما متأسفانه ساده از این قضیه گشتند و حتی یک عذرخواهی کوچک از پرسپولیس نکردند.

* امیدوارم به این تیم اهمیت داده شود

وی گفت: امروز هم میلاد سورگی ۹۰ دقیقه بازی کرد. موضوع مشخص این است که وظایف همه بازیکنان در زمین معلوم است. قالبی در تیم ما تعریف شده و هرکس وارد این قالب کاری می‌شود می‌داند که باید چه کار کند. بازی سختی برای جوانان ما بود و امیدوار هستیم به جز دو نفر سایر بازیکنان مصدوم نیز به زودی برسند. شرایط سخت است، اما همه یک تیم هستیم و یک هدف داریم. برای رسیدن به این هدف باید بجنگیم و تلاش کنیم کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. اما امیدوارم به این تیم اهمیت داده شود.

* متأسفانه هنوز در این چند روز اتفاق خاصی نیفتاده است

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این موضوع که سرخ‌پوشان در سال‌های اخیر پرافتخارترین تیم لیگ بودند، اما به تازگی مشکلاتی بین خودش و مدیریت باشگاه به وجود آمده و تیم دچار سونامی مصدومیت شد به شکلی که شاید کمتر کسی انتظار این بازی خوب از شاگردانش را داشت و اینکه آیا مشکلش با هیأت مدیره و درویش حل شده است، عنوان کرد: بیشتر دوست دارم در مورد مسائل فنی صحبت کنیم، اما متأسفانه هنوز در این چند روز اتفاق خاصی نیفتاده است. طبق خبری که دارم ۲-۳ جلسه در باشگاه برگزار شد، اما هنوز موضوعی که عملیاتی شود، ندیده‌ایم.

*رفاقتی که بین بازیکنان و هواداران وجود دارد باعث حل مشکلات می‌شود

گل‌محمدی ادامه داد: ما تیمی کامل هستیم، اما باید ۲۵-۲۶ بازیکن از تیم‌های پایه بگیریم تا با تجربه شویم. همه برای یک هدف می‌جنگیم و آن هم شاید دل هواداران است. خیلی از مشکلات موجود می‌تواند با رویکرد، هدف و تفکری که در وجود بازیکنان است حل شود. بازیکنان باید برای تیم جان داده و تمام تلاش خود را بکنند. این مسائل و رفاقتی که بین بازیکنان و هواداران وجود دارد سبب می‌شود خیلی از مشکلات را حل کنیم. اما هر بازیکنی که وارد زمین می‌شود ۱۰۰ خود را می‌گذارد به همین دلیل خیلی از مشکلات را فراموش می‌کنیم.

* چمن ورزشگاه سردار آزادگان، اما بهتر از آزادی بود

وی در مورد شرایط خوب چمن ورزشگاه سردار آزادگان قزوین و اینکه آیا امکان دارد پرسپولیس در آینده این ورزشگاه را برای بازی‌های خانگی‌اش انتخاب کند، پاسخ داد: واقعیت این است که وقتی ما زمین و ورزشگاه خوبی نداریم قطعاً روی کار تاکتیکی ما اثر خیلی منفی می‌گذارد. خیلی دوست داشتیم استادیومی در اختیار داشته باشیم که چمن خوبی داشته باشد. چمن ورزشگاه سردار آزادگان مقداری بلند بود، اما نسبت به ورزشگاه آزادی خیلی بهتر بود. البته جا دارد بهتر و رسیدگی به آن بیشتر شود.

* اتفاق خوبی برای شهاب زاهدی افتاد

سرمربی پرسپولیس در مورد درخشش شهاب زاهدی در این مسابقه و اینکه چه مقدار حضور نبیل باهویی در فهرست پرسپولیس روی عملکرد مهاجم ایرانی سرخ‌پوشان تأثیرگذار بوده است، عنوان کرد: مشخص نیست هر دو بازیکن با هم بازی کنند یا با تک مهاجم بازی کنیم. بستگی به شرایط تیم و انتظارات کادر فنی از مهاجمان ما دارد. امروز اتفاق خوبی برای شهاب زاهدی افتاد و توانست ۳ گل به ثمر برساند. این موضوع در ادامه فصل می‌تواند خیلی روی روحیه و روند گلزنی او تأثیر مثبتی داشته باشد. البته بازیکنان دیگر هم امروز خیلی برای ۳ گلی که شهاب به ثمر رساند زحمت کشیدند.

*تصمیم‌گیرنده برگزاری بازی در این ورزشگاه سازمان لیگ بود

گل‌محمدی در مورد اینکه برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند او موافق برگزاری بازی در قزوین نبود، گفت: اصلاً چنین موضوعی نیست. یکی از همکاران خود را به قزوین فرستاده بودم تا زمین را ببیند. تصمیم‌گیرنده برگزاری بازی در این ورزشگاه سازمان لیگ بود، اما پس از بررسی‌های خودمان این زمین مورد تأیید کادر فنی قرار گرفت.

* مسوولان باشگاه از ما انتظار دارند، ما هم از آن‌ها انتظار داریم به قرارداد عمل کنند

وی در خصوص اینکه با توجه به ترافیک سنگین در بالای جدول و رقابت با استقلال، سپاهان و ... و مشکلاتی مثل مصدومیت و مسائل مدیریتی باشگاه وجود دارد آیا پرسپولیس می‌تواند برای تکرار قهرمانی خیز بلندی بردارد، اظهار داشت: ما یک تیم هستیم و فقط بازیکنان و مربیان نیستند همه باید از هیأت مدیره و عوامل دست‌اندرکار تلاش کنند و هرکس باید وظیفه‌اش را به بهترین شکل انجام دهد. وظیفه بازیکنان و کادر فنی نیز این است که تیم تمام وجودش را در زمین بگذارد و از لحاظ فنی برای مسابقه آماده شود. بخش سوم این است همانگونه که انتظار دارند به موقع سر تمرین برویم ما هم انتظار داریم به موقع به آن چیزی که در قرارداد نوشته‌اند عمل کنند. این موضوع انتظار زیادی هم نیست. باید به انتظارات عمل کنند نه اینکه بعداز چند ماه وعده و عید دادن باز هم خبری نباشد. نباید من اعتبار خودم را بگذاریم، شخصیتم را کوچک کنم یا به قول برخی قهر و آشتی کنم تا چند نفر به خودشان بیایند و حرکتی انجام دهند. اگر لازم باشد باز هم این کار را برای تیم و بازیکنان می‌کنم. هیچ مشکلی هم با این قضیه ندرام، اما در جایی که باید به تیم توجه شود باید این اتفاق بیفتد.

* اینکه کار را به سمت مسائل مالی بکشانند درست نیست

گل‌محمدی ادامه داد: انتظار زیادی نداریم. هیچکس خارج از قراردادش چیزی را نخواسته، ببینید بازیکنان ما نسبت به برخی باشگاه‌های دیگر سقف قراردادشان چقدر است، اما بحث آپشن‌های‌شان به دلیل قهرمانی فعال شده است. برخی تیم‌ها به بازیکنان خود حق مسکن، بالنده، راننده و ... می‌دهند. آپشن‌هایی می‌گیرند که ربطی به قهرمانی ندارد و برای رتبه پنجم یا ششم است. آپشن‌های ما به خاطر کسب سه جام فعال شده است و این موارد نیز خارج از قرارداد نیست. اینکه کار را به سمت مسائل مالی بکشانند درست نیست. ما هم شرایط افرادی که در این جامعه با وضعیت سخت اقتصادی زندگی می‌کنند را درک می‌کنیم، اما برای مردم و شادی هواداران که از ما انتظار دارند زحمت می‌کشیم. باید این تعهدات انجام شود تا فکر و خیال بازیکنان راحت شود. همین کادر فنی و بازیکنان مشکلات فراوانی دارند که باید این مشکلات برطرف شود تا ذهن آن‌ها آرام شود.

وی تصریح کرد: می‌خواهیم به آنچه تعهد و امضا کرده‌اند عمل کنند. چیز دیگری نخواستیم. باید این مسائل انجام شود و در این مسیر همه با هم و در کنار هم باشیم. وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتد ادامه کار خیلی سخت می‌شود. پس از جلسه هیأت رئیسه هنوز نامه‌ای به من نداده‌اند. قرار بود ۲-۳ روز قبل جلسه با هیأت مدیره داشته باشیم، اما ظاهراً زیاد برای آن‌ها مهم نیست.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این موضوع که با وجود بردن جام‌های زیاد و اینکه از او به عنوان بهترین مربی پس از انقلاب یاد می‌شود که حتی توانسته رکورد‌های برانکو را هم بشکند چه چیزی باعث شده است باشگاه پرسپولیس در تمدید قراردادش سوءتفاهم ایجاد کند که گل‌محمدی در این لحظه خندید و پاسخی نداد.

*سپاهان کار درست را انجام داد

گل‌محمدی در پاسخ به این سؤال که زرنگی باشگاه سپاهان سبب شد که پرسپولیس دو مهاجم تخصصی خود یعنی شهریار مغانلو و عیسی آل‌کثیر را از دست بدهد و اینکه آیا خودش دفاع تیمی را می‌پسند یا حمله تیمی توضیح داد: سپاهان کار درست را انجام داد. آن‌ها با هزینه کردن مهاجمان گلزن و باکیفیت را جذب کردند. هیچ مشکلی هم با این قضیه ندارم. کار حرفه‌ای انجام دادند غیر قانونی هم نیست. شرایط خوبی برای جذب بازیکنان دارند. از قضا می‌گویم باید به سپاهان برای جذب بازیکنان بهتر و گران‌قیمت‌تر کمک شود تا بتوانند قهرمان آسیا شوند.

*اگر تیمی دنبال جذب بازیکن چند میلیون دلاری است باید این کار را انجام بدهد

وی افزود: هر تیمی که امکان رعایت بازی جوانمردانه مالی و درآمدزایی دارد باید بتواند تیم بهتری ببندد. سپاهان منابع مالی خوبی دارد، اما متأسفانه به دلیل قوانین دست‌وپاگیری که گریبان باشگاه‌ها را گرفته باشگاه‌های ایرانی را مقابل تیم‌های آسیایی و بین‌المللی تضعیف کرده‌اند. این موضوع کار همه باشگاه‌ها را سخت کرده است. همیشه می‌گویم تیمی که می‌تواند بازیکن بخرد باید این کار را انجام بدهد. اگر تیمی دنبال جذب بازیکن چند میلیون دلاری است باید این کار را انجام بدهد. مشکلی با این قضیه ندارم. عیسی آل‌کثیر پس از اتمام قراردادش با پرسپولیس دوست داشت بماند، اما اینکه شرایط مالی باشگاه اجازه نداد یا اتفاق خاص دیگری افتاد نتوانستیم او را نگه داریم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: نظر من روی جلب نبیل باهویی هم مثبت بود. در این مقطع جذب یک بازیکن گلزن خیلی سخت است، زیرا چنین بازیکنی در بازار خیلی کم پیدا می‌شود. باید شرایط را به شکلی رقم می‌زدیم که عیسی حفظ شود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار