رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: وظیفه‌ این دانشگاه تربیت نیروی ماهر و تکنسین برای مراکز صنعتی کشور است.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 22 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمد مومنی گفت: وظیفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی ماهر و تکنسین برای مراکز صنعتی کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در استان ۶ دانشکده فنی و حرفه‌ای فعال است که سه مجموعه پسرانه و سه مجموعه دخترانه است.

وی افزود: ۶۰ درصد واحد‌های درسی این دانشگاه تئوری و ۴۰ درصد عملی است و درصد سرفصل‌های عملی در مقایسه با رشته‌های سایر دانشگاه‌ها بیشتر است.

مومنی اضافه کرد: وظیفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تربیت نیروی ماهر و تکنسین برای مراکز فنی و حرفه‌ای کشور است و اگر همه دانشگاه‌ها به سمت تربیت نیروی کارآمد حرکت کنند آمار مشکل بیکاری جوانان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی بیان کرد: ۵۵ کارگاه آموزشی در کل استان برای همه رشته‌های این دانشگاه وجود دارد و فعالیت مجموعه گارگاه‌ها ۸۰ درصد سرفصل‌های درسی را پوشش می‌دهد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: یک برنامه مشترک بین دانشگاه و مراکز صنعتی استان در حال انجام است که در این برنامه نیاز‌های مراکز صنعتی بررسی و جذب و تربیت دانشجو متناسب با نیاز‌های مراکز صنعتی مربوطه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز کشور به نیروی متعهد و متخصص و اشتغال دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی، آموزش و پرورش برای تشویق دانش آموزان در انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای نقش موثری دارد.

مومنی افزود: در مرکز فنی و حرفه‌ای استان ۴۰ رشته شامل ۲۰ رشته در مقطع کاردانی و ۱۷ رشته کارشناسی ناپیوسته و سه رشته کارشناسی پیوسته فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار