اولین نشست هم‌اندیشی پیشرانان صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی با حضور پیشرانان رشته‌های صنایع‌دستی مزیت‌دار استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴ 23 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، اولین نشست هم‌اندیشی پیشرانان صنایع دستی استان امروز در راستای همکاری بخش دولتی و بانوان صنعتگر کشورو به منظور احیا و صادرات صنایع‌دستی و با برنامه‌ریزی و مدیریت درازمدت براساس برندسازی، تبلیغات بین‌المللی و صادرات، با حضور جمعی از بانوان صنعتگر استان برگزار شد.

هادی شاه‌وردی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در این نشست اظهارداشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیش از ۲۰۰ نفر از پشتیبانان صنایع‌دستی کشور در قالب انجمن صنایع‌دستی پس از ثبت برند در سطح ملی، با همکاری وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های خارج از کشور اقدام به بازاریابی و صادرات خواهند کرد.

وی ادامه داد: از ۲۰۰ نفر پشتیبانان صنایع‌دستی کشور ۷ نفر در رشته‌های حوله‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم، ابریشم کشی، گلیم و بافته‌های داری و رودوزی‌های سنتی از خراسان جنوبی هستند که در قالب گروه‌احیا صنایع‌دستی با همدیگر همکاری می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی خطاب به پیشرانان صنایع‌دستی استان گفت: نگاه این گروه باید نگاه توسعه‌ای باشد و با برگزاری میز‌های تخصصی صنایع‌دستی، تلفیق هنر‌های صنایع‌دستی و پوشش هنرمندان و صنعتگران سطح استان موجب توسعه و پیشرفت صنایع‌دستی استان باشد.

شاه‌وردی افزود: تلفیق و تنوع صنایع‌دستی در صادارات خیلی مفید خواهد بود و هدف این است که پنجره‌ای جدید برای صادرات و فروش صنایع‌دستی باز شود و بتوانیم قدم‌های خوبی در این راه برداریم.

وی تاکید کرد: کار توسط این گروه پیشران باید با جدیت دنبال شود تا انشالله در نمایشگاه صنایع‌دستی استان اولین خروجی این گروه به‌نمایش گذاشته شود.

این مقام مسوول گفت: ما باید زمینه رشد و توسعه و رونق صنایع‌دستی را فراهم کنیم و از مهمترین نیاز‌های حوزه صنایع‌دستی هم‌جوشی است تا بتواند رونق و توسعه خود را پیش ببرد.

شاه‌وردی بیان کرد: در راستای آموزش صنایع‌دستی نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و از این پس دوره‌های آموزشی تخصصی و پیشرفته توسط اداره‌کل انجام خواهد شد و آموزش‌های مقدماتی توسط فنی‌حرفه‌ای خواهد بود.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار