عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌دفاع غزه گفت: این حادثه مطمئنا زمینه سقوط اسرائیل را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 27 October 2023

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی چهارشنبه شب در آیین سوگواری سالروز وفات جانسوز حضرت معصومه(س) در شبستان امام‌(ره) حرم بانوی کرامت در قم اظهار داشت: ما در این شبی که منسوب به حضرت معصومه است، در این امنیت، مشغول عزاداری برای آن حضرت هستیم، از خداوند می‌خواهیم، امنیت ما را حفظ کند.

وی در ادامه افزود: اما بدانید عزیزانی این روزها در سرزمین غزه و فلسطین، امنیت ندارند، و بیش از ۶ هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین به شهادت رسیده‌اند.

رفیعی با اشاره به تعداد بالای شهیدان فلسطینی که طی هفته‌های اخیر به شهادت رسیدند یادآور شد: قم در هشت سال جنگ تحمیلی فقط ۶ هزار شهید داشته است، اما این روزها در غزه و در کمتر از ۲۰ روز ۶ هزار انسان به خاک و خوش کشیده شده و خانه‌ها تخریب شدند. اسم برخی از خانواده‌ها به صورت کامل از ثبت احوال پاک شده است و بیش از ۱۰۰ خانواده به کلی نابود شده‌اند.

سخنران مراسم سوگواری حضرت معصومه گفت: حوادثی که این روزها در فلسطین رخ می‌دهد، در عین مظلومیت مردم، بیانگر اقتدار آنان است.

حجت‌الاسلام رفیعی تاکید کرد: این حادثه مطمئنا زمینه سقوط اسرائیل را فراهم خواهد کرد.

عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی خاطرنشان کرد: کشورهای عربی به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی رفتند، اما تاکنون سابقه‌ نداشته در انگلیس ۱۰ هزار نفر در حمایت از فلسطین راهپیمایی کنند. نام فلسطین بر سر زبان همه دنیا افتاده، و با این تعداد شهید دیگر نمی‌توان صلح ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه پدری که هشت نفر از نزدیکان خود را از دست داده، زیر بار صلح نخواهد رفت گفت: این اتفاقی که افتاد، یقینا در آینده آثار پر برکتی خواهد داشت، و خون این مظلومان، اسرائیل را در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: مطابق تعالیم اسلامی، در دفاع از مظلوم، موضوع آیین و دین مطرح نیست، هر کسی در هر کجای جهان مظلوم واقع شود، مسلمانان باید دفاع کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقام حضرت معصومه گفت: این بانوی بزرگوار ویژگی‌هایی دارد که برخی منحصر به فرد است، و در زندگی سایر امامزادگان، کمتر دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: چهار امام معصوم زیارت قبر حضرت معصومه را سفارش کرده‌اند، و این چیز ساده‌ای نیست.

رفیعی همچنین یادآور شد: شهر مقدس قم قبل از حضرت معصومه نیز کانون توجه بوده و از سوی امام صادق‌(ع) روایت‌هایی نقل شده است.

حضرت معصومه دختر امام موسی کاظم‌(ع) و خواهر امام رضا(ع) در سال ۱۷۳ هجری در مدینه به دنیا آمد و در سال ۲۱۰ هجری قمری در حال عزیمت به خراسان برای دیدار با برادر بزرگوارش، در بین راه به علت بیماری وفات یافت، و در شهر قم به خاک سپرده شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار