فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت:مسئولیت حفاظت اقتصاد کشور در دریا بر عهده نیروی دریایی ارتش و سپاه است و در سایه رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد رشد و شکوفایی در این عرصه هستیم.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 27 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی؛امیر دریادار شهرام ایرانی در سخنرانی بین ۲ نماز جمعه اراک افزود:استان مرکزی داشته‌های بی بدیلی دارد و در طول هشت سال دفاع مقدس وظایف مهمی را به انجام رسانده که امروز نیز همین وظیفه را ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: در آن روزها مردم این استان برای پشتیبانی از جبهه جهاد تلاش‌ می کردند و زحمت می کشیدند و امروز نیز به لطف پروردگار با توجه به داشته‌های علمی و صنعتی همین نقش را به خوبی ایفا می‌کنند.

ایرانی با بیان اینکه اقدامات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در راستای اجرایی شدن فرمان‌های فرمانده معظم کل قوا است گفت: آنچه که در توسعه دریامحور کشور هدف گذاری شده‌، پویایی و شکوفایی اقتصاد کشور است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در سخنان نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به صراحت بیان شد که نه تنها در کرانه و پس کرانه بلکه ما پساپس کرانه‌ها را نیز می‌توانیم در بر بگیریم چراکه کشورهای همسایه ما فاقد دریا هستند و حتما باید از ظرفیت دریایی خود در شمال و جنوب کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اراک معدن تخصص، تعهد، صنعت و علم است تصریح کرد: این شهر و استان می‌تواند پایگاه شناوری در حوزه راهبردی نیروی دریایی ارتش و توسعه دریامحوری کشور و سواحل مکران باشد و بایستی حداکثر استفاده و بهره برداری را از ظرفیت استان مرکزی داشته باشیم.

ایرانی با اشاره به افتخارآفرینی ناوگروه دریایی جمهوری اسلامی ایران در سفر به دور کره زمین گفت: این مردان بزرگی که در حوزه‌های مختلف به صحنه آمده‌اند و نمایندگان شما در این ماموریت بزرگ بودند آنچه را به دوستان ما در دنیا مخابره کردند، مهربانی، بشر دوستی و توانمندی علمی و صنعتی شما بود.

وی اضافه کرد: همچنین در این ماموریت آنچه به دشمنان مخابره شد اقتدار بود و اینکه بدانند اگر در داخل بخواهند فتنه به پا کنند، سربازان این کشور و نظام مقدس به برکت ولایت و انقلاب و صنعت و توانمندی‌شان که در بسترهای بی بدیل کشور حاصل شده است، می‌توانند در عمق دشمنان حضور پیدا کنند و مرزهای ژئوپلتیک کشور را جابه جا خواهند کرد.


ایرانی با بیان اینکه امروزه مرزهای اقتصادی کشور در پهنه‌های اقیانوسی جهان است اظهار کرد: در تمام اقیانوس‌های جهان حضور ۲۴ ساعته همرزمان من را شاهد هستید. مسئولیت حفاظت اقتصاد کشور در دریا بر عهده نیروی دریایی ارتش و سپاه است و در سایه رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد رشد و شکوفایی در این عرصه هستیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: جوانان بدانند پدران و مادران شما برای حفظ این مرز و بوم تلاش کرده‌اند و به برکت انقلاب و ولایت، پرچم شما در جهان بالا و بالاتر خواهد رفت.

وی با اشاره به ساخت موشک‌ها و پهبادهای مجهز توسط جوانان ایرانی افزود: امروز اگر دشمنان، مظلومان را به شهادت می‌رسانند فقط از ترس توان شما و اقتدار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است که به مردم مظلوم تسری پیدا کرده است.

وی گفت: مردم مظلوم فلسطین روزی سنگ در دست داشتند و امروز به برکت تلاش خودشان موشک‌ و پهباد در دست دارند.

ایرانی ادامه داد: این دشمن کودک کش و زن کش از صحنه روزگار حذف و وعده خداوند محقق خواهد شد. پایان کار این دشمن و آنچه که بدست خواهد آورد جز ننگ و نکبت نخواهد بود و این مهم در تاریخ به ثبت خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار