فرماندار دشتستان با بیان اینکه خاک‌برداری سرریز شماره یک سد به اتمام رسیده است و سرریز شماره دو نیز روند مطلوبی دارد، گفت: برای مرحله آبگیری سد یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیازمند است.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳ 27 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، احمد بنافی با بیان اینکه طرح‌های مهمی در دشتستان اجرایی شده است، اظهار داشت: دشتستان ظرفیت بالایی برای پیشرفت و توسعه در بخش‌های مختلف دارد و در این راستا توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های آن بر اساس مطالبات مردم شده است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال پروژه‌های مختلفی با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان دشتستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز اجرایی شد، گفت: در شهریورماه امسال در هفته دولت ۲۱۵ طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

فرماندار دشتستان با اشاره به آغاز اجرا ۵۲ طرح با اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومان در دشتستان خاطرنشان کرد: در این هفته ۸ پروژه اقتصادی با اعتبار ۵۳.۶ میلیارد تومان افتتاح و سه طرح با ۶۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری عملیات اجرایی آن آغاز شد.

بنافی به پروژه سد دالکی پرداخت و با بیان اینکه این سد با توجه به ویژگی‌های آن در کشور خاص است، خاطرنشان کرد: این سد با ظرفیت مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال بر روی رودخانه دالکی در حال ساخت است.

وی، تأمین آب مورد نیاز ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی نخیلات شهرستان دشتستان و تأمین بخشی حقابه تالاب حله و تکمیل شبکه‌های آبیاری را از جمله اهداف این پروژه برشمرد.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه سد دالکی در حال حاضر ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: این پروژه در انتهای سال آینده به مرحله آبگیری خواهد رسید که برای مرحله آبگیری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیازمند است.

بنافی با بیان اینکه بهره‌برداری کامل از سد دالکی نیز نیازمند ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی است، خاطر نشان کرد: خاک‌برداری سرریز شماره یک سد به اتمام رسیده است و سرریز شماره دو نیز روند مطلوبی دارد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار