امام جمعه دیشموک گفت: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان انتظار داریم با حضور در بخش دیشموک مشکلات مردم را از نزدیک ببیند و به سوالات مردم پاسخ دهد و برای حل مشکلات این مردم قانع و انقلابی، اما محروم فکری کند.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ 28 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام راوند در خطبه‌های نماز جمعه دیشموک با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی دفاع و بی گناه غزه به خصوص کودکان گفت: حمله به زنان و کودکان و بیمارستان‌ها و بیش از ۳۰۰۰کودک شهید و یا زیر آوار مانده دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد به طوری که در تمام دنیا حتی کشوری مثل انگلیس که تظاهرکنندگان را زندانی می‌کنند، ولی هزاران نفر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند.

راوندافزود: این وفاق حداکثری در منطقه و جهان در حمایت از فلسطین نشانه اوج تنفرعمومی از رژیم نسل کش و کودک کش اسرائیل است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند ((مقصر اصلی در جنایات صهیونیستهاآمریکا و شیطان بزرگ است)) افزود: آمریکا شریک جرم قطعی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است، اما پیروزی قطعی در حماسه طوفان الاقصی در ابعاد مختلف برای فلسطین و امت اسلامی است و همچنین ضربات سهمگین و غیر قابل ترمیم این نبرد برای اسرائیل، غرب و در راس همه آمریکای جهانخوار است.

امام جمعه دیشموک ضمن تاکید بر آثار طوفان الاقصی به ویژه تاثیر بر اقتصاد رژیم صهیونیستی بیان کرد: بخش‌های مختلف اقتصاد رژیم صهیونیستی از جمله بخش مالی و بانکی، گردشگری و کسب و کار فناوری و انرژی در نتیجه عملیات طوفان الاقصی و مقاومت اسلامی متحمل ضرر و زیان‌های سنگینی شده است و هزینه حملات کور آن‌ها و طولانی شدن این نبرد آن‌ها را در تمام زمینه‌ها دچار زیان‌های سنگینی کرده است.

وی با اشاره به ۸ آبان سالروز شهادت نوجوان شهید حسین فهمیده و روز نوجوان و تبریک هفته بسیج دانش آموزی بیان کرد: در حوزه دانش آموزی ظرفیت‌های بزرگی برای تربیت نسل انقلابی است و مبلغین و مربیان پرورشی و معلمان و خانواده‌ها بی توجه هستند تا جایی که نظام سلطه نیز از غفلت و بی توجهی چشم طمع ورزید و به دنبال اجرایی کردن برخی از برنامه‌های خود مثل سند۲۰۳۰هستند.

راوند گفت: با سرمایه گذاری صحیح در آموزش و پرورش می‌توان سلامت جامعه و رشد و پیشرفت جامعه را تضمین کرد که باید زمینه حضور بیشتر روحانیون و طلاب و مربیان پرورشی متعهد در مدارس فراهم شود.

وی با اشاره با روز پدافند غیر عامل و توجه خیلی از کشور‌های جهان به پدافند غیرعامل به عنوان سیستم دفاعی تصریح کرد: در کشور ما با وجود حوادث زیاد طبیعی مانند سیل وزلزله و تهدیدات استکبار جهانی به موضوع پدافند غیر عامل توجه چندانی نمی‌شود.

وی پدافند غیر عامل را در مقایسه با دفاع عامل، ساده‌تر و سهل الوصول‌تر ومناسب با سیاست خودکفایی و عدم وابستگی کشور به خارج دانست و گفت: پدافند غیر عامل مخارج و هزینه کمتری نسبت به تهاجم و دفاع عامل دارد و از نظر اخلاقی و بشر دوستی و سیاسی مفهوم صلح دوستانه و تنش زا دارد.

وی حفظ جان انسانها، صرفه جویی کلان اقتصادی و ارزی و حفظ تجهیزات و تسلیحات گران قیمت نظامی را از دیگر فواید پدافند غیر عامل بیان کرد.

حجت الاسلام راوند با اشاره به خدمات نظام اسلامی در منطقه دیشموک گفت: قبل از انقلاب در این منطقه پزشکی نبود و اگر هم گاهی دکتر بود از هند یا پاکستان آمده بود، اما امروزه پیشرفت ما در پزشکی به حدی بوده که خیلی از کشور‌های همسایه برای درمان به کشور ما می‌آیند و خیلی از بچه‌های این منطقه در رشته پزشکی قبول شدند و جا‌های دیگر در حال خدمت هستند که این نتیجه عدالت اجتماعی در امر تحصیل است که اگر کسانی از این منطقه محروم هم تلاش کنند به رشته پزشکی خواهند رفت.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه باید کاری کنیم که بیماران جز رنج بیماری درد و دغدغه دیگری نداشته باشند، تصریح کرد: متاسفانه در منطقه ما بیمارانی که به درمانگاه و بستر درمانی مراجعه می‌کنند درد‌های عدیده‌ای علاوه بر بیماری رایج دارند.

راوند با اشاره به نبود آزمایشگاه بیش از یک ماه در مرکز درمانی دیشموک گفت: مردم و دانش آموزان برای انجام آزمایشات به شهر‌های همجوار مثل قلعه رئیسی مراجعه کنند.

راوند با اشاره به تجهیز رادیولوژی در بستر درمانی دیشموک توسط بنیاد علوی بیان کرد: این مرکز به همت بنیاد علوی تجهیز و راه اندازی شد، ولی نیروی کار برای آن تامین نشده است.

وی مشکل دیگر بیماران در منطقه دیشموک را معطل ماندن و منتظر پزشک ماندن بیان کرد و گفت: بیماران گاهی ساعت‌ها منتظر پزشک می‌مانند و گاهی کم کاری و حتی بی احترامی هم می‌شنوندـ

وی با اشاره به تامین آمبولانس توسط بنیاد علوی برای منطقه کمتر برخوردار دیشموک تصریح کرد: باوجود محرومیت منطقه تجهیزات پزشکی این آمبولانس در مرکز استان خالی شد و اجازه ورود تجهیزات به درمانگاه دیشموک را نمیدهند.

راوند با اشاره به انقلابی بودن مردم دیشموک و اینکه شهیدانی را به انقلاب تحویل دادند، افزود: این مردم با این سیره و پیشینه از مسئولان انتظار رسیدگی و حل مشکلات را دارند.

وی افزود: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان انتظار داریم با حضور در بخش دیشموک مشکلات مردم را از نزدیک ببینند و به سوالات مردم پاسخ دهند و برای حل مشکلات این مردم قانع و انقلابی، اما محروم فکری کنند.

امام جمعه دیشموک با اشاره به جمعیت حدود۳۰هزار نفری بخش دیشموک گفت: مسؤلان بهداشتی و درمانی به جای توهین به مردم پاسخگوی مشکلات آن‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه اول انقلاب هیچ راه و جاده‌ای در منطقه نبود و راه‌های فعلی در دورترین روستا‌ها به برکت نظام جمهوری اسلامی است، افزود: بعضی از پروژه‌ها در بخش در سال ۹۹به پیمانکار واگذار شده است و بعضی از آن‌ها مثل راه روستا‌های ده قاضی یا روستای دلی یا روستای دم رود ایک به طول سه یا چهار کیلومتر است، ولی همچنان مورد بی توجهی واقع شده اند ونا تمام مانده است.

وی با اشاره به راه ارتباطی دیشموک به قلعه رئیسی و اصلاح پیچ خطرناک مسیر گفت: هر روز راننده‌ها با حضور در فتر امام جمعه درخواست دارند که با توجه به فصل بارش باران و خاکی بودن و شیب تند جاده نسبت به تکمیل این پروژه اقدام شود.

راوند تکمیل نشدن این چنین پروژ‌ها و ایجاد دردسر‌های جدید را دلیل بد بینی مردم عنوان کرد و افزود: مسئولان باید بابرنامه ریزی دقیق تری شروع به کار کنند و اگر بودجه لازم برای یک پروژه را ندارند شروع به کار نکنند از مسئولان اداره راه استان و شهرستان انتظار داریم نسبت به رفع مشکلات راه‌های بخش دیشموک توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار