نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مدیران و رابطین پدافند غیرعامل خاکریز اول هستند، سرمایه آن ها هوشیاری و آمادگی کامل است که با عمل به موقع، از هزینه های سنگین جان، مال و استهلاک جلوگیری می‌کنند که کاری بسیار ارزشمند است.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶ 28 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در نشست مدیرکل و رابطان پدافند غیرعامل استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: امیدواریم بعد از ۷۵ سال اشغالگری اسرائیل در غزه، فلسطین پیروز شود.

وی با بیان اینکه خداوند در تکوین و طبیعت برای هر موجودی در شرایطی که است حق دفاع قرار داده، گفت: امکانات تکوینی هم در اختیار هر موجود قرار گرفته به عنوان مثال در عالم نباتات و یا در موجودات ذره بینی و یا انسان این موضوع صحت دارد.

وی افزود: اگر از نعمت سلامت برخوردار هستیم این محصول دفاع لحظه به لحظه تمام بدن در مقابل میکروب‌های مهاجم است که توسط گلبول‌های بدن انجام می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: پیامبران نیامده اند بجگند، اما همانطور که در تاریخ می‌خوانیم همواره تهاجمات از ناحیه انسان‌های فاسد، تباه، بی ایمان و دزد نسبت به انسان است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه همواره انسان‌های مفسد در کمین گاه هستند، گفت: در دین مسئله دفاع تشریح شده و جزو احکام است، بحث جهاد هم همین است.

به گفته نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی اگر نیروی دفاعی و جهاد نباشد هیچ مرزی نیست، به عنوان مثال با توجه به سوابق اروپایی‌ها می‌بینیم از ۵۰۰ سال قبل استکبار هر جا قدم نهاده نابود کرده است و با افسانه‌های دروغی که ساختند که سرزمین آمریکا را ساختند این‌ها ورود پیدا کردند و از ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون مردم بومی آنجا را نابود و بر سر قبر آن‌ها ایالت متحده ساختند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اگر موضوع دفاع نباشد اسرائیلی‌ها هیچی نمی‌گذارند، گفت: دفاع جایگاه مشروع دارد و اذن لازم ندارد، کسی که مورد هجوم بیگانه واقع می‌شود و جان و ناموس و خانه اش در حال نابودی است لازم نیست از کسی اذن بگیرد، اما در جهت مؤثر بودن دفاع در بحث‌های جامعه تشکیلات و سلسه مراتب و آموزش لازم است لذا باید به صورت سازمانی باشد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اگر هوشیاری به موقع نباشد برای جوامع انسانی هزینه به وجود می‌آید، لذا دفع و رفع با هم متفاوتند، دفع که همان پدافند است یعنی هوشیار و به موقع عمل کردن و دشمن را در قدم اول زمین گیر کردن است و به دشمن فرصت نمی‌دهد.

آیت الله عبادی اضافه کرد: تجاوزات دریایی و هوایی از ناحیه آمریکا را پاسخ دادیم که دفاع است هرگونه فرصتی را از دشمن گرفتیم که پدافند است، اما چنانچه در این جهت کوتاهی شود باید هزینه‌های زیادی را بپردازیم، امروز مردم مظلوم فلسطین حدود ۸۰ سال که دشمن هرجا که خواسته را تصاحب و زن‌ها و کودکان را کشته است به خاطر این است که در دفاع همه یاری نکردند و فلسطین تنها ماند و مسئله دفاع به مسئله رفع تبدیل شد.

به گفته وی از گذشته که دو قطب شرقی و غربی بود همه بودند هم شوری و هم صلاح‌های اروپایی و پول‌ها و نقشه‌های آمریکایی بود و دشمن همه چیز را آزمایش کرده بود، اما در ایران شانسی نیاوردند چراکه دلیل آن هوشیاری مدیران و رابطین پدافند غیر عامل است.

وی افزود: به اتکای پدافند غیرعامل و هوشیاری و به روز بودن نیرو‌های مسلح و نیرو‌های امنیتی جمهوری اسلامی و به دنبال هوشیاری رهبر انقلاب دشمن نتوانست ما را شکست دهد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به روحیه بالای نیرو‌های هسته مقاومت فلسطین، گفت: امروز فلان رئیس جمهور ایالت لاتین هم می‌گوید ما را جزو هسته‌های مقاومت به حساب بیارورید، در کشور‌های استعماری انگلیس و آلمان هم امروز مردم به صحنه آمده اند و فریاد حمایت از فلسطن سر می‌دهند، این یعنی صدور اسلام.

آیت الله عبادی گفت: جریان حمایت از مظلوم یعنی صدور اسلام که به عنوان یک مسئله انسانی و وجدانی است، امروز مقاومت با اینکه شکنجه می‌شوند پای حرفشان هستند و آثار آن دنیا را فرا گرفته است.

لزوم فرهنگ سازی و تقویت پدافند غیرعامل

ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: به دلیل اهمیت پدافند غیرعامل در کشور‌ها به ویژه ایران که در بحرانی‌ترین منطقه جهان قرار دارد، پدافند غیرعامل باید بین مردم و دستگاه‌های اجرایی تقویت شده و به فرهنگ تبدیل شود.

وی اظهار کرد: پدافند غیر عامل همان جنگ بدون سلاح بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رهبری در سال ۱۳۸۲ فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را صادر کرده اند.

به گفته وی به دلیل اهمیت پدافند غیرعامل در کشور‌ها به ویژه ایران که در بحرانی‌ترین منطقه جهان قرار دارد، پدافند غیرعامل باید بین مردم و دستگاه‌های اجرایی تقویت شده و به فرهنگ تبدیل شود.

وی با بیان اینکه هشتم آبان ماه به نام روز پدافند غیرعامل نامگذاری شده، افزود: از سال ۱۳۹۱ اداره پدافند غیرعامل در استان و سازمان آن در کشور تأسیس شد لذا نیاز به تقویت دارد چراکه خراسان جنوبی استانی بحرانی است.

محمد حسین خزاعی، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان جنوبی هم گفت: در مجموعه پدافند غیرعامل به دنبال این هستیم تا آسیب پذیری کشور را کاهش و از زیرساخت‌های کشور محافظت کنیم.

وی به نقش بازدارندگی پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: ارتقای سطح ایمنی و پایداری کشور از جمله اقدامات مثبت پدافند غیرعامل است، در سطح ملی با توجه به تهدیدات نوظهور دشمن و اینکه بعد از پیشرفت‌های ایران در حوزه نظامی، مسائل نظامی ایران از سوی دشمن خیلی مطرح نبوده لذا سازمان پدافند غیرعامل برای رصد موضوعات مختلف دشمن به دستور رهبری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون با تهدیدات زیستی، شیمیایی، ریزپرنده‌ها و جنگ سایبری و ... دشمن مواجه هستیم، افزود: نیاز است متناسب با این تهدیدات، خود را برای کاهش آسیب پذیری تقویت کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی گفت: رصد و پایش تهدیدات نوین دشمن از اهداف سازمان پدافند غیرعامل است، در حوزه زیستی طی یک سال گذشته سه آزمایشگاه ایمنی سطح سه در کشور راه اندازی شد که مختص پنج کشور ابرقدرت دنیا بود.

خزاعی تصریح کرد: از آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از ۱۰ حمله سایبری توسط کشور اسرائیل به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته ایم که جلوی همه این تهدیدات گرفته شد.

این مقام مسوول ادامه داد: آموزش‌های عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل در حال برگزاری است و از ظرفیت صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها استفاده کرده ایم.

خزاعی از بررسی چالش‌های صنایع استان خبر داد و گفت: شناسایی و خطرزایی صنایع انجام شد تا طبق ابلاغیه‌ها بتوانیم جلوی آسیب پذیری‌هایی که بخشی از آن توسط دشمن انجام می‌شود را بگیریم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار