کد خبر: ۱۱۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴ 17 October 2015

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: در استان 270 واحد صنعتی بدون استفاده از گاز طبیعی فعالیت می‌کنند که با تمهیدات اندیشیده شده گازسوز کردن 150 واحد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین تقی‌نژاد ظهر امروز در چهارمین کارگروه کاهش آلودگی هوای استان البرز اظهار کرد: از تعداد 150 واحد که قرار است گازسوز شود تاکنون 14 واحد گاز سوز شده است.

وی همچنین از استفاده 130 واحد صنعتی از سوخت فسیلی خبر داد و افزود: این تعداد واحد صنعتی در سال به میزان 40 میلیون لیتر سوخت فسیلی استفاده می‌کنند.

در ادامه این نشست مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز با اشاره به تعداد ایستگاه‌های هواشناسی در این استان گفت: هم اکنون 43 ایستگاه هواشناسی و 12 رادار هواشناسی در استان فعال است.

منصور رحمانیان بیان داشت: باید امکانات خود را در این حوزه ارتقا دهیم و خدمات رسانی‌ها را ارتقا دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز در ادامه این جلسه یکی از معضلات موجود در این استان را وجود خودروهای فرسوده عنوان کرد و افزود: تعویض خودروهای فرسوده و از رده خارج کردن این خودروها یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای کاهش خطرات زیست محیطی است.

حسین محمدی افزود: انجام به موقع معاینه فنی،‌ افزایش سرانه‌های فضاهای سبز و راه اندازی هرچه سریع‌تر مترو را نیز از دیگر راهکارهای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار