معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از رشد ۳.۸ درصدی نودانشجویان این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 02 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علی مهراس مهرابی معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تعداد کل دانشجویان این دانشگاه را حدود یازده هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت : از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر در مقطع کاردانی، هشت هزار نفر در مقطع کارشناسی، ۲۲۰۰ نفر در مقطع ارشد و ۴۵۰ نفر هم در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: از مجموع دانشجویان این دانشگاه ۳۶۵۰ نفر نودانشجو هستند که تعداد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه نسبت به سال گذشته رشدی ۳.۸ درصدی نشان می‌دهد.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد استان در خصوص وضعیت تحصیل دانشجویان خارجی در این دانشگاه هم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه از سال ۱۳۹۷ با اخذ مجوز از وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به جذب دانشجویان خارجی کرد.

وی به تشکیل دانشکده بین الملل در این دانشگاه هم اشاره کرد و ادامه داد: تا سال گذشته نزدیک به دو هزار دانشجو را در این دانشگاه جذب کردیم که اکثر آن‌ها عراقی بودند و حدود هزار نفرشان هم فارغ التحصیل شدند.

وی تعداد کنونی دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در این دانشگاه را ۸۰۰ نفر اعلام کرد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد کرمانشاه تعداد کل رشته‌های این دانشگاه را ۱۸۰ رشته عنوان کرد و گفت: برای سالجاری در مقطع کارشناسی ارشد چهار رشته و در مقطع دکتری یک رشته جدید راه اندازی کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حال پیگیری برای راه اندازی چند رشته جدید براساس آمایش آموزش عالی در استان هستیم که البته بیشتر آن‌ها مربوط به دوره کارشناسی است.

مهرابی به اقدامات این دانشگاه برای افزایش مهارت آموزی دانشجویان هم اشاره کرد و گفت: دراین راستا، دانشگاه آزاد اسلامی معاونت علوم تربیتی و مهارتی را راه‌اندازی کرد که هدف اصلی از راه اندازی آن، تقویت مهارت آموزی دانشجویان در کنار گذراندن دروس نظری بود.

این مسئول با بیان اینکه پس از راه اندازی این معاونت، دانشکده مهارت و کارآفرینی هم در واحد استان کرمانشاه تاسیس شد، اظهارکرد: در دل این دانشکده شش مدرسه را با عنوان مدارس عالی مهارتی راه اندازی کرده ایم که هرکدام متولی برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهارتی در یک رشته هستند و به علاوه دوره‌های کاردانی هم در این مدرسه برگزار می‌شود.

وی گفت: درخواست راه‌اندازی چهار مدرسه عالی مهارتی دیگر را هم داده‌ایم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار