سازه ای در شان زائرین
موکب شهدای کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه به منظور خدمات دهی بهتر به زائرین عتبات عالیات طی آئینی با حضور استاندار و برخی مسئولین استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 02 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در این آئین گفت: مهمترین موضوع در احداث این موکب، نوع نگاه و انگیزه‌ای است که هدفمنددبرای خدمت به اینجا امده اند
احمدزاده گفت: همه کار‌ها در اینجا برای صاحب اصلی ان یعنی صاحب الزمان است و ما باید همه به این فکر کنیم که هر قدمی که در این زمینه برمی داریم برای خدمت به زوار امام حسین است.
وی با اشاره به ماندگاری کار نیک به احداث مسجد گوهرشاد اشاره کرد و افزود: این مکانی است برای رفع خستگی، استراحت و خدمات رسانی به امام حسین و حتما این کار ماندگار خواهد بود.

احمدزاده با اشاره به ضرورت احداث این مکان، گفت: در بازدید‌ها از این مکان در دل خود آرزو داشتم که بتوانیم یک سازه پایدار و باارزش برای خدمات رسانی خوب به زائرین امام حسین احداث کنیم که خوشبختانه اکنون محقق شده است.
وی در پایان ضمن تمجید از طراح سازه که به وسیله معاون عمرانی انجام گرفت، بیان کرد: در ادامه نیازمند احداث برخی تجهیزات دیگر از جمله آشپزخانه و دیگر تجهیزات در راستای خدمات رسانی بهتر به زوار هستیم.
مدیر شرکت مناطق نفت خیز جنوب هم در این آئین گفت: خدا را شاکریم که در این مکان که یاد و خاطره شهدا را دارد جمع شده ایم.
دانشی با یاداوری ایام اسارت و شهادت شهید تندگویان وزیر نفت در زمان جنگ تحمیلی ادامه داد: در خصوص ولایت پذیری در پله‌های اول هستیم و این مواکب اقدامات کوتاهی در راستای رسیدن به معرفت حسینی است.
وی ادامه داد: عزاداری و پیاده روی اربعین خوب است، اما کار مهم تبیین حرکت حسینی برای دنیایی است که تشنه معارف حسینی است.

دانشی در خصوص سخنان استاندار مبنی بر درخواست رفع نقایص موکب استان گفت: ما حتما پای کار هستیم و نسبت به نوکری امام حسین افتخار می‌کنیم.

وی در پایان گفت: شان انقلاب اسلامی و شان دین مداران رسیدن به قلعه است و حتما باید شرکت نفت پیش قدم باشد.
امام جمعه گچساران هم در این آئین گفت: از همه عزیزانی که برای این کار ابرومندانه تلاش کردند تقدیر و تشکر می‌کنم. بیرشک بدون همکاری خیلی از اهداف ادیان الهی محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی از خدمتگذاری‌ها خدمت به زوار ائمه است افزود: انقدر خدمت خدمتگذاری مهم است که پیامبر کار خدمت رساندن به مردم همانند جهاد در راه خدا می‌داند به گونه‌ای امام فرمود از خدمت به خلق غفلت نکنیم.

حجت الاسلام هاشمی منش گفت: این مکان نه فقط موکب زوار است بلکه قرارگاه تبیین راه و مسیر برای زندگی سعادتمندانه و رسیدن به حکومت امام زمان است. این کار‌ها می‌تواند یک نماد برای خدمت بی منت است.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ضمن تقدیر از پیگیری‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در راستای احداث موکب شهدای استان در مرز شلمچه گفت: از ابتدا کارشناسان ما فرصت اعلام شده برای احداث را کم اعلام کردند، اما با توجه انگیزه و معنویتی که در این کار بود همکاران ما با همه توان پای کار آمدند.
کمالی ادامه داد: از مجموع ۳ هزار متر زمین تخصیص داده شده به موکب استان، حدود ۶۸۰ متر برای زیربنا مصرف شد و این ابنیه احداث شد.
وی با اشاره به تاکید استاندار برای احداث سریع این مکان، افزود: از مرداد که عملیات اجرایی کلید خورد تا امروز که کار به پایان و بهره برداری رسید، همکاران ما با تمام توان به صورت شبانه روزی پای کار بودند و البته گا‌ها به دلیل تردد زیاد زوار و برپایی موکب‌ها عملا کار در روز امکان پذیر نبود و شب‌ها کار ادامه پیدا می‌کرد.

کمالی با بیان این نکته که اگر با اراده، توکل و صادقانه حرکت کنیم کار به نتیجه می‌رسد، گفت: بی شک روح عزیزانی که بهترین‌ها بودند و در این مکان در زمان جنگ تحمیلی پرپر شدند به ما کمک کردند و حتما کمک می‌کند.
وی در خصوص مصالح به کار رفته در این بنا هم توضیح داد که عمده این سازه‌ها در واقع قرار بود که به عنوان ضایعات به فروش برسد، اما با تلاش و اقدام همکاران بازیافت شده و اکنون این موکب بسیار خوب احداث شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در پایان اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که این کار را انجام دادیم و آن را تقدیم می‌کنیم به زوار اباعبدالله حسین و امیدواریم که به یادگار بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار