بنیاد توانمند سازی گندم کاران پیشگام استان فارس در جهت طرح افزایش ضریب خود اتکایی در تولید گندم تشکیل شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 18 October 2015
تابنا فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: گندم کار پیشگام گندم کاری است حقیقی یا حقوقی که با بهره گیری از یافته های علمی و تحقیقاتی از آب و خاک و نهاده ها، به نحو مطلوب استفاده کرده و به تولید کمی و کیفی بالا، دست یافته و نزد کشاورزان دیگر دارای حسن شهرت بوده و در انتقال تجربیات خود به سایرین امساک نمی کند و در راستای اهداف طرح ضریب خود اتکایی گندم به منظور توانمند سازی دیگر کشاورزان اعلام آمادگی کرده و  از مزارع خود به عنوان کارگاه آموزشی بهره گیری می کند.

قاسمی افزود: از اهداف تشکیل بنیاد ملی توانمند سازی گندم کاران استان فارس می توان به افزایش مشارکت گندم کاران پیشگام در سیاستگذاری و بهبود امور تولید، تقویت روحیه همکاری بین گندم کاران پیشگام با سایر گندم کاران، فرهنگ سازی در جهت نحوه افزایش بهره وری از منابع آب و خاک و کلیه نهاده های تولید، جذب سرمایه های فکری، نوآوری و انتقال تکنولوژی های نوین به گندم کاران در زمینه های مختلف، توجه به امر کاهش هزینه های تولید و کاهش ضایعات در فرآیند تولید گندم، فرآوری و مصرف نان، ایجاد ارتباط و تعامل دو جانبه با تولید و تامین کنندگان نهاده ها ( کود، سم، بذر، ماشین آلات و ادوات کشاورزی) و آموزش به منظور بهبود و کارایی هر چه بیشتر آن ها، جمع آوری و انعکاس مسایل، مشکلات و پیشنهادات گندم کاران از جمله ساماندهی، تنظیم و ارتقا بازار گندم در کشور به مراجع ذیربط، اشاره کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: در سال زراعی امسال 2 طرح بزرگ در قالب طرح پهنه بندی و طرح امید در زمینهای کشاورزی استان فارس اجرا می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس بر لزوم مدیریت صحیح منابع آبی استان تاکید و بیان کرد: مديريت منابع آب و حوزه هاي آبخيزداري نياز اصلي بخش کشاورزي است و مديريت منابع آب نياز به برنامه ريزي بلندمدت در اين بخش دارد و چنانچه تمام معيارها و فاکتورهاي اقتصادي انجام گیرند ، رونق بخش کشاورزي حتمی است .

وی با اشاره به برنامه تحول در بهره وری آب استان اضافه کرد: طرح تحول بهره وری آب نیازمند 3 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

قاسمی افزود: دولت تدبیر و امید در صدد راه اندازی انجمن و تشکل های تخصصی برای پیگیری امور مربوط به هر محصول تولیدی است تا رفتار علمی را به کل جامعه تولید کنندگان تسری دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: با تشکیل بنیاد توانمند سازی گندم کاران پیشگام استان فارس به دنبال مشارکت مردم و لزوم تکثیر رفتار حرفه ای کشاورزان پیشرو توسط خودشان و ایجاد مزارع الگویی و ارائه راه کار ها برای دستیابی به حداکثر تولید در این محصول استراتژیک هستیم.

از بین افراد منتخب گندم کاران پیشرو شهرستانی جهت عضویت در هیات اجرایی استانی بنیاد توانمند سازی گندم کاران استان فارس، 5 نفر از گندم کاران پیشرو شهرستانی به عنوان اعضا اصلی و یک نفر به عنوان بازرس  انتخاب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار