نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در منطقه گیسکان روستای لَرده دشتستان زنان این روستا با اندک جمعیت شکست سنگینی بر قشون انگلیس وارد کردند و یک اتفاق بزرگ ثبت شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴ 03 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر ظهر امروز در برگزاری همایش حماسه زنان لرده در مقابله با استعمار پیر انگلیس، با بیان اینکه نقش زنان در مبارزه با استعمار در تاریخ ایران درخشان است، اظهار کرد: زنان استان بوشهر همواره در کنار مردان در صحنه‌های مختلف حماسه آفریدند که در تاریخ ایران ثبت است.

وی با اشاره به اینکه در ۶ قرن گذشته ۶ بار کشور‌های استعماری به ایران از طریق بوشهر حمله کردند گفت: مردم این خطه ساحلی در هر بار حمله استعمارگران حماسه‌ای بی‌نظیری در مقابله با تجاوزگران خلق کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه انگلیس ۴ بار به بوشهر تجاوز کرد، افزود: انگلیس هر ۴ بار حمله به بوشهر شکست خورد که گورستان تجاوزگران در بوشهر حکایت شکست مفتضحانه انگلیس دارد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: در آخرین حمله انگلیس به بوشهر در سال ۱۲۹۷ زنان در کنار مردان حماسه‌ای ماندگار خلق کردند.

وی ادامه داد: در منطقه گیسکان روستای لرده دشتستان زنان این روستا با اندک جمعیت شکست سنگینی بر قشون انگلیس وارد کردند و یک اتفاق بزرگ ثبت شد.

صفایی بوشهری این استان را خط مقاومت در برابر دشمنان متجاوز بیگانه دانست و خاطرنشان کرد: شناسنامه مردم استان بوشهر، دیانت، ولایتمداری، بیداری، رشادت، غیرت و حماسه‌آفرینی تا سرحد شهادت است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر روحیه و رویه مردم استان بوشهر ضداستعماری استف گفت: بوشهر استان مقاومت و شناسنامه ضداستعماری ایران است.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر تولید اثر فاخر در زمینه حماسه زنان لرده افزود: مشارکت همه اصحاب رسانه، هنرمندان و خبرنگاران در تولید آثار فاخر در زمینه زنان لرده یک ضرورت است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار