رئیس حوزه علمیه خراسان‌جنوبی گفت: حوزه‌های علمیه صاحب نیروی علمی و توانمند و دارای ظرفیت انقلابی هستند اما متاسفانه در حوزه‌ها به علم روز رسانه و ابراز آن کمتر مجهز شده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ 03 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام علی رستیمان، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی امروز در جلسه هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: بنا به دستورات مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه کشور در دو شورای عالی تقسیم شد و سه حوزه استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی به صورت مجزا اداره می‌شوند لذا در خصوص تفاهم نامه‌ها با وزارتخانه این موضوع باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در این برهه از زمان که درگیر یک جنگ نرم بسیار پیچیده و ترکیبی هستیم، افزود: یکی از نقاطی که می‌تواند به عنوان سرباز خانه وارد جنگ شود، حوزه‌های علمیه هستند.

حجت الاسلام رستمیان افزود: حوزه‌های علمیه صاحب نیروی علمی و توانمند و دارای ظرفیت انقلابی هستند، اما متاسفانه در حوزه‌ها به علم روز رسانه و ابراز آن کمتر مجهز شده ایم لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه متولی می‌تواند با آموزش‌های مسائل رسانه و تامین زیرساخت‌های سخت افزاری مورد نیاز در حوزه‌های علمیه کمک کننده باشد.

وی به تحصیل ۱۰ هزار طلبه محصل در حوزه خراسان بزرگ اشاره کرد و گفت: این مهم ظرفیت خوبی است و از این تعداد ۲ هزار نفر در خراسان جنوبی هستند که می‌توانند از آموزش‌های رسانه‌ای بهره‌مند و در خط مقدم فعالیت کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های رسانه‌ای در حوزه‌های علمیه و فراهم شدن آموزش‌ها این ظرفیت در راستای جهاد تبیین به کار گرفته خواهد شد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار