مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۳ آبان‌ماه یادآور نقش‌آفرینی باشکوه دانش‌آموزان در مبارزه با استکبار جهانی است و امروز نیز دانش‌آموزان گام دومی با تاسی به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، گام‌های بزرگی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی برداشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ 04 November 2023

مسعود حمیدی‌نژاد در آیین نواختن زنگ استانی دانش‌آموز و استکبارستیزی که امروز (۱۳ آبان‌ماه) در دبیرستان شاهد بهار اسلام در ناحیه دو اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ضربه‌ها و زخم‌های زیادی از استکبار بر تن ملت ایران باقی مانده است. فراموش نکرده‌ایم که یک زمانی در ایران در اثر قحطی که انگلیسی‌ها ایجاد کردند، بیش از ۹ و نیم میلیون نفر را کشتند. شلیک به سمت هواپیمای مسافربری را فراموش نکرده‌ایم. بنابراین وقتی از استکبارستیزی گفته می‌شود با همه وجود آن را احساس می‌کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات پیش و پس از پیروزی انقلاب، افزود: تبعید امام(ره) در چنین روزی خیلی‌ها را رنجاند. همچنین در ۱۳ آبان در چنین روزی دانش‌آموزان جلوی درب دانشگاه تهران به گلوله بسته شدند. دانشجویان می‌دانستند که محل برنامه‌ریزی این توطئه‌ها لانه جاسوسی است بنابراین آن را اشغال کردند و انقلاب دوم شکل گرفت. امروز، این حوادث را یادآوری می‌کنیم تا دانش‌آموزان فراموش نکنند که دلیل حیات ما، اتفاقاتی است که رقم خورده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: در تاریخ ایران بارها شاهد خباثت استکبار جهانی مثل آمریکا و انگلیس بودیم که یک نمونه آن اقدامات انگلستان خبیث در ایجاد قحطی مصنوعی بود که در نتیجه آن نیمی از جمعیت ایران در آن زمان از بین رفتند و بی‌شک این مورد تنها یکی از جنایت‌های استکبار در تاریخ ایران است.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، طومار استکبار جهانی و به ویژه آمریکا در هم پیچیده شد و دیگر نتوانستند در منطقه نقش‌آفرینی کنند و در مقابل سد بزرگی چون انقلاب اسلامی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ استکبارستیزی زمینه‌ساز تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برنامه‌های گسترده‌ای برای ترویج فرهنگ و ارزش‌های والای انقلاب و در راس آن‌ها استکبارستیزی بین دانش‌آموزان در دستور کار دارد و با برنامه‌ریزی منسجم در راستای بسط و گسترش ارزش‌های مهمی که انقلاب بر پایه آن‌ها بنا شده است، تلاش خواهد کرد.

حمیدی‌نژاد در پایان گفت: ۱۳ آبان‌ماه یادآور نقش‌آفرینی باشکوه دانش‌آموزان در مبارزه با استکبار جهانی است و امروز نیز دانش‌آموزان گام دومی با تاسی به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، گام‌های بزرگی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی برداشته‌اند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار