مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی کشور ؛
مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشورگفت:در راستای طرح مردمی یک میلیارد اصله درخت2 نهالستان جدید بیابانی برای تولید گونه های مقاوم و متناسب با بیابان در شهرستان های مهران و دهلران ایجاد شده است .
کد خبر: ۱۱۳۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ 05 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ وحید جعفریان در گفت گو با خبر نگار ما بیان داشت: این دو نهالستان با مساحت 40هکتارهستند و تکمیل و تجهیز آنها در دستور کار دفترامور بیان و امور مراتع کشور قراردارد .

وی بیان داشت : با تکمیل این دو نهالستان ظرفیت تولید ۱۲ میلیون اصله نهال مختلف از جمله بیابانی و جنگل کاری فراهم خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشوربه ۴۲۰ مرز مشتر استان ایلام با کشور عراق اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های مهران و دهلران با بیشترین مساحت در جوار مرز مشترک با کشور عراق در معرض ورود ریزگردها و گرد و غبار هستند که احیاء و تقویت پوشش گیاهی و توسعه جنگل در این مناطق به موازات مرز در کانون‌های بحران، می‌تواند کمک شایانی به کاهش تأثیرات هجوم ریزگردها به داخل خاک کشور داشته باشد.

وی بیان داشت : در بحث بیابان زدایی استان ایلام اقدامات خوبی انجام داده است و در تلاش هستیم با تخصیص اعتبار لازم به این استان با توجه به همجواری با کشور عراق و جلوگیری از ریزگردها و کنترل کانون های گردغبار اقدامات بیشتر در بحث بیابان زایی انجام بدهد./م

بیشتر بخوانید : 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار