ورود سامانه های باران‌زا به خراسان‌جنوبی امروز کمیته استانی کنترل و کاهش خطر سیل برای اتخاد راهبردهای مقابله با جلوگیری از وقوع سیلاب و رواناب در استان تشکیل شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 05 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، ورود سامانه‌های باران زا به خراسان جنوبی از این ماه امروز کمیته استانی کنترل و کاهش خطر سیل برای اتخاد راهبرد‌های مقابله با جلوگیری از وقوع سیلاب و رواناب در استان تشکیل شد.

عباس سارانی، مدیر عامل شرکت آب منطقه خراسان جنوبی در این کمیته اظهارداشت: با توجه به فصل بارندگی و احتمال سیل امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه کمترین صدمات را داشته باشیم.

به گفته وی خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و ۱۲ هزار کیلومتر مسیل و رودخانه دارد.

وی با بیان این که آزاد سازی بستر و حریم رودخانه‌های استان قبل از سال ۱۴۰۰ حدود هزار و ۵۷۰ هکتار انجام شد افزود: سال ۱۴۰۰، ۹۰ هکتار، سال گذشته هکتار از بستر و حریم رودخانه‌های استان آزاد سازی شد و امسال نیز ۳۰ هکتار در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: طی سه سال گذشته ۱۴۵هکتار آزاد سازی بستر و حریم رودخانه انجام شده است.

علیرضا خندان رو، مدیر کل هواشناسی خراسان جنوبی هم با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی گفت: فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز آغاز و تا بعد از ظهر دوشنبه ادامه دارد.

محمد علی آخوندی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه حضور مدیران مربوط طی این دو روز در شهرستان‌ها الزامی است گفت: تا پایان وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی، مدیران حضور فعال و میدانی داشته باشند.

وی افزود: فرمانداران از امکانات بخش خصوصی در خصوص استفاده از نیرو‌های آموزش دیده و ماشین آلات استفاده کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: بازگشایی رودخانه‌ها با کمک دستگاه‌ها و کمک شهرداری ملاک عمل قرار گیرد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار