مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: زمینه مناسب برای خلق آثار هنری نویسندگان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم است.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 07 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عصر امروز (سه‌شنبه ١۶ آبان ماه) آیین افتتاحیه همایش منطقه‌ای نویسندگان نو قلم با حضور استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام، زنجان، کردستان و کرمانشاه در سالن آمفی تئاتر بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در این آیین اظهار کرد: افتخار ما در استان کرمانشاه این است که خدمتگزار ٩ هزار و ٨٠٠ شهید و ٢٣ هزار جانباز و یک هزار و ٨٠٠ آزاده سرافراز هستیم.

وی افزود: از مجموع این آمار یک هزار و ١۴ شهید زن در استان کرمانشاه داریم این افراد بانوان شهیدی هستند که در طول دوران دفاع مقدس از ارزش‌های اسلامی دفاع کرده و جان خود را تقدیم کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه دومین استانی است که بیشترین آمار جمعیت زنان شهید را در کشور دارد.

وی گفت: یک هزار و ٨٠٠ بانوی جانباز در استان کرمانشاه وجود دارند و از این نظر نیز در کشور رتبه دوم را داریم.

شهیدی اذعان کرد: زیرمجموعه تمامی هنرهای امروز در جامعه حاصل ادبیات و نویسندگی است و فیلمنامه‌هایی که تبدیل به فیلم می‌شوند ناشی از هنر نویسندگان است.

وی ابراز کرد: هم اندیشی کنونی گام به گام در حوزه هنر نویسندگی و تلاش برای ایجاد انگیزه نوشتن است تا نویسندگان خبره را به جامعه معرفی کنیم.

این مقام مسئول تشریح کرد: افرادی که با حرکت قلم و چرخش دوربین در صحنه‌های مختلف باعث خلق آثار جدید شده و در ارتباط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذهن دانش‌آموزان و دانشجویان ما را که نسبت به دوران دفاع مقدس آگاهی کافی ندارند آشنا می‌کنند، جایگاه بالایی دارند.

وی عنوان کرد: انتظار ما این است که به عنوان کمک حال بنیاد و پاسداشت ارزش‌هایی که شهدا خلق کردند، در حوزه آثار، زندگینامه و مسیر شهدا گام برداشته شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: می‌طلبد همه افراد بابت ارائه این آثار گام بردارند که زمینه مساعد هم در کشور و استان کرمانشاه وجود دارد و قطعا می‌توانند آثار بیشتری خلق و کمک بیشتری به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنند.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه و رسالت حوزه فرهنگی بنیاد شهید است اما همه مردم از جمله نویسندگان با اثرگذاری عمیق باید پای کار باشند.

شهیدی تأکید کرد: بیشترین کار را می‌توان در حوزه مدارس و دانشگاه‌ها انجام داد لذا زمینه مساعد فراهم است و همکاران در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش از طریق ارتباط بسیار خوبی که با بنیاد شهید دارند می‌توانند در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با کمک نویسندگان گام‌های محکمی بردارند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار