مشاور فرماندار شیراز در امور عشایر هم در این برنامه با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌ها برای اسکان عشایر در شهرستان شیراز یک اولویت است و این طرح با خواست عشایر و با تمایل و رغبت آنان و تامین زیرساخت‌ها صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ 08 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: علی جعفری، معاون فنی و اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیراز در بازدید از محل اسکان عشایر طایفه دره شوری با اشاره به وجود امکانات زیر بنایی برای اسکان عشایر گفت: با اسکان عشایر در زیست بوم‌های مناسب مشکلات کوچ به حداقل می‌رسد، عشایر از شریف‌ترین اقشار اجتماع هستند و این حق آنان است که از سهم عادلانه و مناسب رفاه و آسایش بهره‌مند باشند.

رشیدی، مشاور فرماندار شیراز در امور عشایر هم در این برنامه با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌ها برای اسکان عشایر در شهرستان شیراز یک اولویت است و این طرح با خواست عشایر و با تمایل و رغبت آنان و تامین زیرساخت‌ها صورت می‌گیرد.

این بازدید در منطقه بن رود بخش ارژن شهرستان شیراز با حضور شماری از نمایندگان عشایر طایفه دره‌شوری صورت گرفت.

دَرّه‌شوری، طایفه‌ای بزرگ از ایل قشقایی است که در گذشته زندگی کوچ‌گردی داشتند. آنان در تابستان‌ها به ییلاق، در حدود شمال سمیرم و خیرآباد گندمان، هم‌مرز بختیاریها، و در زمستان‌ها به قشلاق، اطراف کازرون و ماهور تا کناره‌های رودخانۀ زهره در بهبهان کوچ می‌کردند.

به گزارش ایسنا، معاون فنی و اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیراز، بخشدار ارژن، نماینده اداره امور عشایر و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز با حضور رشیدی مشاور فرماندار در امور عشایر امروز، ۱۷ آبان از محل اسکان عشایر طایفه دره شوری بازدید کردند.

برچسب ها: اسکان ، اسکان عشایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار