با حضور مسئولان کشوری و استان کهگیلویه و بویراحمد:
مجتمع هنرستان شبانه روزی خیرساز سی سخت با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 09 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش در آئین بهره برداری از این طرح گفت:این مجتمع در زمینی به مساحت ۳هزار و ۵۰۰ و با زیربنای هزار و ۷۰ متر مربع ساخته شد.
حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه این مجتمع با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، اتاق بازرگانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شده است افزود:برای ساخت این مجتمع ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه این مجتمع دارای فضا‌های آموزشی، خوابگاهی و ورزشی است گفت:این واحدآموزشی دارای نیروگاه برق خورشیدی بوده که ماهانه علاوه بر تولید برق می‌تواند درآمدزایی برای این هنرستان هم داشته باشد.
عزت خواه تعداد کلاس‌های این مجتمع آموزشی را ۷ کلاس درس اعلام کرد و افزود:با بهره برداری از این واحد آموزشی ۱۰۰ هنرآموز دختر از روستا‌های دورافتاده شهرستان دنا در سه رشته تحصیلی گرافیک، طراحی دوخت و مدیریت خانواده در آن مشغول به تحصیل شدند.
وی با اشاره به تخریب برخی مدارس شهر سی سخت بر اثر وقوع زلزله در سال ۱۳۹۹ گفت:با تلاش و مشارکت همه جانبه خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، ۹ مدرسه این شهر بازسازی شد.
مدیرکل دفتر نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم گفت: مدارس تخریب شده بر اثر وقوع زلزله بهمن ماه ۱۳۹۹در شهر سی سخت با مشارکت ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌های معین شامل اصفهان، آذربایجان شرقی و استان فارس و خیرین مدرسه ساز بازسازی و نوسازی شدند..
فتحی افزود:بعد از وقوع زمین لرزه در شهر سی سخت ۹ مدرسه بازسازی،۵ مدرسه مقاوم سازی و ۳۵ مدرسه تعمیر اساسی شدند.
وی با بیان اینکه از زمان شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۲۰۲ طرح آموزشی در سراسر کشور ساخته و به آموزش و پرورش تحویل داده شده اند گفت:با بهره برداری از این طرح‌ها ۲۸ هزار کلاس درس به فضا‌های آموزشی کشور اضافه شد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از مساعدت هایخیر بنام کشور، حاج آقا انواری در امر مدرسه سازی گفت:ایران قوی مستلزم داشتن آموزش و پرورش قوی است.
مهدی روشنفکر خطاب به دانش آموزان افزود: لازمه فتح بیش از پیش قله‌های رفیع علمی، پزشکی، هسته ای، سلول‌های بنیادین و نانو در دنیا مستلزم تربیت و پرورش دانش آموزان قوی و توانمند است.
خیر نام آشنا و عضو هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم در این آئین گفت:کسب افتخارات مهم کشورمان در عرصه‌های مختلف در منطقه و دنیا به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، مکتب معمار کبیر انقلاب امام راحل و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و خون شهدا است.
انواری آینده و پیشرفت ایران اسلامی را در دستان توانمند دانش آموزان این مرز و بوم دانست و افزود:مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان وظیفه دارند تا با تامین فضا‌های آموزشی و ارائه امکانات و تجهیزات آموزشی زمینه شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان برای عزت و پیشرفت ایران اسلامی را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه امروزه دشمنان این سرمایه‌های ارزشمند را برای دور کردن از اهداف، و آرمان‌های والایشان در فضای مجازی هدف گرفته اند، مراقبت از قشر آینده ساز در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های شوم آنان را لازم و ضروری دانست و گفت:با مدیریت جهادی و انقلابی به خوبی می‌توان برای ساختن ایرانی قوی از دانش آموزان مستعد در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان صیانت کرد.
شعبانی فرماندار شهرستان دنا نیز خواستار تجهیز مدارس این شهرستان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار