امام جمعه موقت یزد:
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه امروز صهیونیست‌ها در فلسطین بالاترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند گفت: مهمترین موضوع جهان اسلام امروز مصیبتی است که مردم مظلوم فلسطین درگیر آن شدند.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ 10 November 2023
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان اظهار داشت: در سوره جمعه نکات بسیار زیادی وجود دارد و یکی از موضوعات بسیار مهم در ارتباط با یهود و خاخام‌های یهودی است که در این سوره به آن اشاره شده است.
 
وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که در نماز جمعه مستحب اکید است که این سوره قرائت شود، برای این است که مسلمانان از وضع کسانی که امروز این فتنه را در جهان به وجود آورده‌ و این جنایت‌ها را در فلسطین انجام می‌دهند.
 
امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: در این سوره اشاره شده که مثل این افرادی که مکلف به تورات شدند که یاد بگیرند و به آن عمل کنند مثل دراز گوش است که باری از کتاب بر پشت او گذاشته‌اند ولی هیچ بهره‌ای از آن نمی‌برند و این به معنای آن است که آنها از دین الهی حضرت موسی(ع) هیچ نفع و بهره‌ای نمی‌برند.
 
مدرسی یزدی با بیان اینکه همچنین این سوره تاکید می‌فرماید که این قوم آیات خدا را تکذیب کرده گفت: یکی از نکات بسیار مهمی که در ارتباط با این قوم وجود دارد آن است که خداوند متعال هیچ زمانی به صورت مستقیم این قوم را خطاب قرار نداده و تمامی موارد را به حضرت موسی دستور داده که به آنها بیان کند در حالی که در قرآن کریم خداوند متعال مومنان را به صورت مستقیم خطاب قرار داده است.
 
وی با اشاره به اینکه خداوند متعال می‌فرماید به قوم یهود بگو که اگر شما خود را انسان‌های برتر می‌دانید آرزوی مرگ بکنید افزود: این قوم ظلم و ستم را در طول تاریخ ادامه دادند و نسل به نسل سعی در جنایت و ظلم علیه دیگر افراد بشریت داشته‌اند.
 
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه امروز صهیونیست‌ها در فلسطین بالاترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند گفت: مهمترین موضوع جهان اسلام امروز مصیبتی است که مردم مظلوم فلسطین درگیر آن شدند و تمامی مردم غزه زیر بمباران‌های وحشیانه یک گروه وحشی قرار دارند و متاسفانه نهادهای بین‌المللی که مدعی حفظ امنیت بین‌المللی، نظارت بر حفظ حقوق بشر و همچنین رعایت قوانین جنگ هستند تنها نظاره می‌کنند و هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند.
 
مدرسی یزدی عنوان کرد: از زمانی که وزیر خارجه بریتانیا اعلامیه خودش را در ارتباط با تشکیل این رژیم جنایتکار را اعلام کرد و پیگیری کردند تا اراضی مسلمانان را غصب کنند، چقدر ظلم به این مردم و عالم اسلام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار