مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:
مدير کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:کانون های فرهنگی و تربیتی مکانی برای پرورش خلاقیت دانش آموزان است.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ 15 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حسنعلی عزت خواه در نشستی مشترک با ناظر وزیر. اموزش و پرورش در امور کانون های فرهنگي و تربیتی کشور با اشاره به اینکه آماده سازي ، پويايي و تربيت نسل نوجوان و جوان براي آينده كشور نيازمند ساز و كارهاي مناسب فرهنگي و آموزشي است، افزود: این مراکز محلي مناسب براي تحقق هر چه بيشتر فرآيند تعليم و تربيت است.
وی کانون ها را محلی مناسب برای بصیرت افزایی،غنی کردن اوقات فراغت و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان برشمرد و گفت:تقويت اين كانون ها در حوزه پرورشي موجب تقويت خودآگاهي، همدلي، ارتباط موثر، ايجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان و توانايي حل مسائل به هنگام مواجه با مشكلات مي شود.
عزت خواه با تاکید بر فعال سازی این کانون ها افزود:اين مكان ها تكيه گاهي مناسب براي سپري كردن اوقات فراغت دانش آموزان در محيطي سالم و امن است كه مسئولان بايد در اين بخش اهتمام ويژه داشته باشند.
ناظر وزیر آموزش و پرورش در امور کانون های فرهنگي و تربیتی کشور هم گفت:توسعه كانون هاي فرهنگي تربيتي براي كودكان، نوجوانان و جوانان يكي از نيازهاي اصلي و انكارناپذير برای شكوفا شدن استعدادهاي مختلف اين اقشار جامعه و تقويت بنيان ديني و عقيدتي آنان محسوب مي شود.
روح الله خرم افزود:وزارت آموزش و پرورش وظايفي براي اين كانون ها در زمينه ترويج مسائل اعتقادي، فرهنگي وهنري، ورزشي ،اجتماعي، علمي و مهارتي ترسيم كرده كه مي تواند در بصیرت افزایی و تربيت آگاهانه دانش آموزان موثر واقع شود.
وی وضعیت نیروی انسانی و امکانات کانون های فرهنگي و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد را مطلوب ارزیابی کرد و از دست اندرکاران آموزش و پرورش این استان خواست تا برخی از این کانون ها را هم به لحاظ در اختیار دادن فضای فیزیکی و هم به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات کافی کمک کنند.
خرم افزود:اگر مدیرکل ،معاون و سایر دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت استان کهگیلویه و بویراحمد تشخیص دهند که منطقه ای در این استان نیاز به تاسیس و راه اندازی کانون های فرهنگي و تربیتی داشته باشند در وزارت خانه در بحث اختصاص کد و سایر ملزومات این استان را کمک خواهیم کرد.
وی گفت:در حال حاضر بیش از هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی و تربیتی در کشور فعال است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه دانش آموزان زیادی در ۱۲ کانون فرهنگی و تربیتی فعال در استان از خدمات آنها بهره مند می شوند. گفت:كانون هاي فرهنگي تربيتي درمهارت آموزي و ايجاد نشاط دربين دانش آموزان نقش مهم و تاثيرگذار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار