نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: طی توافقات انجام شده از هفته آینده شاهد صادرات سیب‌زمینی تولید از استان اردبیل به کشورهای هدف خواهیم بود که سبب رفع مشکلات کشاورزان می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ 16 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سیدکاظم موسوی امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: صادرات سیب‌زمینی از بزرگترین حوزه‌های صادرات استان است و عدم صادرات سیب‌زمینی در استان مشکلاتی را برای کشاورزان را به همراه داشته که طی صحبت‌هایی که با وزیر جهاد کشاورزی انجام شده تا هفته‌های آینده شاهد شروع صادرات سیب‌زمینی از استان خواهیم بود.

وی با انتقاد از عدم وجود انبار‌های مکانیزه و واحد‌های فرآوری سیب زمینی در سطح استان، عدم صادرات این محصول کشاورزی را تضییع حقوق کشاورز دانست و ادامه داد: ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی نیاز استان را تامین می‌کند و برای بیش از ۸۵۰ هزارتن تولید مازاد سیب‌زمینی در استان باید برنامه‌ریزی کرد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نامگذاری امسال به نام سال رشد تولید و مهارتورم وظیفه همه ما را در قبال تولیدکنندگان سنگین‌تر کرده است و از آنجاییکه بازار هدف تولید کنندگان، آن‌سوی مرزهاست باید اقدامات اساسی در راستا رفع مشکلات ارزی انجام داد و عدم حمایت از تولیدکنندگان، اشتغال، بالندگی و سرمایه‌گذاری کل استان را متضرر خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران قابل حل و رفع است ادامه داد: تمرکز روی ارزآوری و مقابله با اقدامات ارزبر و حمایت و توجه از واحد‌های تولیدی باید در اولویت اهداف قرار گیرد در غیر این‌صورت و عدم حمایت از واحد‌های تولیدی، جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری در سطح استان را با مشکل مواجه می‌کند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار