مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اگر مفاهیم و نکات تربیتی قرآن به زبان ساده و کوتاه در جامعه تبیین شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رفع می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 16 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، امیر رجبی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از مربیان قرآن طرح سمیر اردبیل در سخنانی بر ضرورت توجه جدی به فعالیت گسترده کنشگران فرهنگی و قرآنی در حوزه تربیت قرآنی و ارائه پیام‌های تربیتی در جامعه تاکید کرد و افزود: وظیفه ما تبیین و روایتگری قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: نگاه ما نگاه تربیت محور و فراتر از قرائت و تلاوت قرآن کریم است و باید سبک و قواعد قرآنی در زندگی مردم جاری شود.

وی از آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای طرح‌های قرآنی مشترک با اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد و اظهار کرد: جامعه اسلامی ما باید به تمام معنا با تربیت دینی و رفتار‌های دینی پرورش یابد و زمینه‌های این تربیت دینی و قرآنی باید در جامعه مهیا شود.

رجبی تبیین ساده وروان پیام‌های قرآنی در جامع را عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه برشمرد و افزود: خواندن، قرائت، تفسیر، تدبر و برگزاری نشست‌های قرآنی مقدمه‌ای برای ترویج سبک زندگی قرآنی و اشاعه تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل قرآن به‌عنوان بهترین هدایت‌کننده بزرگ‌ترین نسخه نجات‌دهنده بشریت از فتنه‌ها و حیات‌بخش در همه‌ی زمان‌ها و خصوصاً در این عصر از زمان نیاز جامعه بشریت است.

وی برگزاری پرشور جلسات و محافل قرآنی را مهم‌ترین فعالیت در اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه عنوان کرد و افزود: محافل قرآنی باعث ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه شده و همچنین تأثیر بسیار عمیقی در روح و روان انسان خصوصاً نوجوانان و جوانان دارد و باید این محافل تقویت شود.

در این آئین که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل و جمعی از اساتید و فعالان قرآنی برگزار شد، از ۳۰ از مربیان قرآن طرح سمیر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار