استاندار خراسان رضوی از افتتاح و راه اندازی ۴۰۰ کلاس درس در حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: امروز این مدرسه در ناحیه یک مشهد به یاد کودکان شهید غزه و کودکانی که بواسطه جنگ از تحصیل دور هستند افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 21 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاح دبستان امام موسی کاظم که در قالب طرح «سه شنبه‌های افتتاح» در ناحیه یک مشهد برگزار شد اظهارداشت:کمبود‌ها و عقب ماندگی‌های جدی‌ای در حوزه‌های مختلف داریم و باید به سرعت در جهت رفع کمبود‌ها برآئیم و یکی از زیرساخت‌های مهم برای ما، تامین فضای آموزشی حاشیه شهر مشهد است.

وی با بیان این مطلب که سرانه آموزشی کنونی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اولویت ما رفع مشکل آن است گفت: تهیه زمین متناسب با توسعه فضای آموزشی و تامین منابع مالی از ضرورت‌های افزایش سرانه آموزشی است که با بهره مندی از ظرفیت‌های خیرین، آموزش و پرورش، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی به آن خواهیم رسید.

نظری خاطرنشان کرد: تا آغاز سال تحصیلی 1403-1404 تعداد 400 کلاس درس در حاشیه شهر مشهد افتتاح خواهد شد تا کلاس‌های 3 شیفت به 2 شیفت و در نهایت به روال عادی شیفت‌بندی‌ها برگردیم.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در طرح تحول حاشیه شهر مشهد، شهرداری بیش از 50 درصد از اعتبارات عمرانی خود را به این مناطق اختصاص داده است و 30 درصد از بودجه عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان نیز در این منطقه مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا مشکلات آب و فاضلاب، برق، شهرسازی، بهداشت و درمان و... در این منطقه برطرف شود.

هر سه‌شنبه یک مدرسه در مشهد مقدس افتتاح می‌شود

محسن داوری ، فرماندار مشهد نیز اظهارداشت: به همت خیرین عزیز و دولت، استاندار خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس استان؛ این مدرسه امروز در قال طرح سه شنبه‌های افتتاح به بهره برداری رسید.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه 1403 هر سه‌شنبه یک مدرسه جدید در مشهد افتتاح خواهد شد، تلاشمان بر این است تا سال تحصیلی 1403-1404 بتوانیم ظرفیت بسیار بیشتری برای فضای آموزشی مهیا کنیم.

گفتنی است؛ مرکز آموزشی امام‌ موسی‌ کاظم (ع) در محدوده رسالت طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار