مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه:
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: با انعقاد قرارداد با کارخانه‌های سیمان، پسماندهای با ارزش حرارتی را می‌توان برای تولید برق به کار گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 26 November 2023

محمد موحدی مجد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: مرکز بازیافت در شهر کرمانشاه، شرکت بازیافت و تولید کود آلی و از شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری است.

وی افزود: این شرکت پسماند عادی شهر کرمانشاه، روستاها و مراکزی که در محدوده شهری کرمانشاه هستند، جمع‌آوری و بازیافت می‌کند و (پسماندهای عادی) به کمپوست تبدیل می‌شوند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در خصوص روند فعالیت آن تصریح کرد: پسماندهای عادی و خانگی منتقل و پسماندهای ارزشمند و قابل بازیافت جداسازی می‌شوند و پسماند تر هم طی فرایندی تبدیل به کمپوست می‌شود.

وی اذعان کرد: مابقی بازیافت، پسماندهای با ارزش حرارتی هستند که در صدد هستیم با کارخانه‌های سیمان قراردادی منعقد کنیم تا در تولید برق مورد نیاز کارخانه‌های سیمان استفاده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با این روش ١٠٠ درصد زباله‌های عادی و خانگی شهر و شهرستان کرمانشاه بازیافت می‌شوند و دفع زباله نداریم.

وی خاطرنشان کرد: تفکیک زباله از مبدأ نیز اگر با کمک شهروندان عملیاتی شود، انتفاع بیشتری دارد و در بحث محیط زیست شهری ارتقاء کیفیت محیط زیست شهری را ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول افزود: همچنین موضوع تفکیک از مبدأ کمکی به حذف زباله گرد و نبود شیرابه در شهر و آلودگی‌های زیست محیطی در شهر است.

وی تشریح کرد: در نتیجه زباله های بزرگ و قابل تبدیل شدن به کمپوست وارد مخزن می‌شوند و در مراحل بعد می‌توان زباله‌های تر را هم تبدیل به خشکاله کرده و در فرایندی واردی دامداری‌ها شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار