پیکر شهید کرمانشاهی مدافع حرم «رضا عباسی» شناسایی شد و سرانجام پس از گذشت هشت سال به وطن خود باز می‌گردد.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 29 November 2023

بازگشت پیکر شهید «رضا عباسی» پس از هشت سال به وط


پیکر شهید کرمانشاهی «رضا عباسی» سرانجام پس از گذشت هشت سال به وطن خود باز می‌گردد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، شهید رضا عباسی متولد یکم آبان ماه ۱۳۵۸ و زاده شهرستان صحنه بود که دوران کودکی اش در زیر آتش توپخانه‌ها و موشک باران جبهه غرب در دوران دفاع مقدس سپری شد.

شغل شهید پاسدار رضا عباسی مکانیکی بود اما بعد از ظهور داعش در منطقه و دیدن جنایات فجیع این گروه تروریستی علیه مردم مظلوم منطقه و نیز حرمت شکنی‌های بی‌شرمانه آن‌ها و تهدید برای تخریب حرم مطهر حضرت زینب (س)، خود را مکلف به دفاع از حرم اهل بیت (ع) دانست.

وی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم برای نبرد با کفار داوطلبانه عازم سوریه شد و علت رفتنش را به همسرش اینگونه بیان کرد، «همانگونه که تمام کفار از سراسر دنیا بر علیه مسلمانان سوریه و عراق جمع شدند ما نیز نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و نظاره‌گر سر بریدن مظلومان باشیم، نمی‌گذاریم بار دیگر حضرت زینب (س) به اسارت گرفته شود» و سرانجام در ٢١ دی ماه ۱۳۹۴ در منطقه عملیاتی خان‌طومان در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

این شهدا بیش از ۶ سال گمنام بودند که چهار تن از هشت شهید شناسایی شده متعلق به تهران و چهار تن از استان‌های کرمانشاه، گلستان، گیلان و قزوین هستند که مردم شهید پرور استان کرمانشاه در راه دفاع از حرم ۱۵ شهید به نام‌های شهید فریدون احمدی، شهید حسین علیخانی، شهید رضا عباسی، شهید مراد عباسی فرد، شهید سجاد حبیبی، شهید سعید قارلقی، شهید خیرالله احمدی فر، شهید حمزه کاظمی، شهید ابوذر امجدیان، شهید صادق یاری، شهید اکبر ملکشاهی، شهید اکبر نظری، شهید مهدی نوروزی، شهید ستار عباسی به همراه شهید شاهرخ دایی‌پور را تقدیم کرده است.

به گفته همسر شهید یکی از ویژگی‌های بارز اخلاقی او کمک به فقرا و نیازمندان بود و تأکید بر تبعیت و اطاعت از ولایت فقیه نیز از دیگر خصوصیات او است و در بخشی از وصیت نامه خود بیان کرد که جدایی از رهبری جدایی از امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

درباره نحوه شهادتش باید گفت زمان ظهور داعش در منطقه، شهید عباسی هموار دلهره هتک حرمت حرم مطهر حضرت زینب (س) را داشت و نیز با دیدن صحنه‌های جنایات فجیع گروه‌های افراطی و تفریطی و داعشیان و به خاک و خون کشاندن زنان و کودکان مظلوم دیگر نمی‌توانست نسبت به این جنایات بی‌تفاوت باشد.

شهید عباسی سرانجام پس از ۲ سال انتظار برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) و مقابله با کفار عازم سوریه شد و در دی ماه سال ۱۳۹۴ در منطقه خان‌طومان حلب پس از رشادت‌های بسیار به‌ درجه رفیع شهادت نائل آمد و تا به‌ حال نیز پیکر مطهرش بازنگشته است.

شهید مدافع حرم در بخشی از وصیت نامه خود می‌نویسد «جدایی از رهبری، جدایی از امام حسین (ع) و اهل بیت امام حسین (ع) است. اگر می‌خواهید به سعادت دنیا و آخرت برسید، خدا را هرگز در زندگیتان فراموش نکنید.»

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار