مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از ذخیره سازی ۳۵۰ هزار متر مکعب آب در آبخیز ها و آبخوان ها استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶ 29 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمد علی آخوندی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: بر اساس بند "پ" ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، برای وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و وزارت کشور وظایفی در زمینه مدیریت بحران پیش بینی شده است.

وی با بیان این که در دستورالعمل‌های مقابله با سیلاب به نقش و جایگاه مردم در این خصوص اشاره و برای هر یک از دستگاه‌های تخصصی وظایفی مشخص شده است، افزود: همچنین دستگاه‌های نظارتی و حوزه مدیریت بحران و دستگاه‌های پژوهشی و علمی و رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی تاکید کرد: در مدیریت سیلاب، مردم مهم‌ترین نقش را بر عهده دارند و بررسی سیلاب‌های سال‌های گذشته نشانگر این موضوع است که فوت افراد بر اثر سیلاب، به دلیل بی توجهی آن‌ها به هشدار‌های داده شده بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت:در زمان سیلاب نباید افراد به آب نما‌ها نزدیک شوند، زیرا خطر سقوط در آن‌ها وجود دارد.

آخوندی خاطر نشان کرد: علت فوت کودکی در یکی از سیل‌های که در آرین شهر اتفاق افتاده بود، حضور او در محل سیلاب برای تماشای آن بوده است.

وی با بیان این که با اطلاع رسانی‌های انجام شده، درسال‌های اخیر کمتر شاهد این وقایع هستیم، تصریح کرد: مردم نباید در حریم رودخانه‌ها ساخت و ساز کنند و همه ساخت و ساز‌ها، باید با رعایت اصول ایمنی باشد.

وی گفت: در سیلاب اخیر به دلیل این که بخشی از یک خانه در حاشیه سیلاب قرار داشت، تخریب شد و دام‌های موجود در آن هم از بین رفتند.

آخوندی با بیان این که همه این هشدار‌ها برای حفظ جان مردم است، تصریح کرد:آبخیز داری، توجه به هشدارها، عدم عبور از آب نما‌ها در زمان وقوع سیلاب از مهم‌ترین عوامل کاهش خطرات ناشی از سیلاب است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های همگانی، ادامه داد: آموزش‌های لازم در این زمینه به دهیاران داده شده است تا از این طریق آن‌ها به روستائیان در زمینه رعایت اصول حفاظت از منابع آب این آموزش‌ها را ارائه کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: انجام کار‌های پژوهشی نیز با هدف کاهش خطرات ناشی از سیلاب در دستور کار قرار گرفته است.

آخوندی خاطرنشان کرد: در سیل‌های اخیر ۳۵۰ هزار مترمکعب آب در آبخیز‌ها و آبخوان‌های استان ذخیره شده است که این موضوع سبب تقویت سفره‌های آب زیر زمینی می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار