سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری بیست و پنجمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان یزد در روز ۸ آذرماه، هم‌زمان با سراسر کشور با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» با حضور اعضا کانون دانش اموزی هلال احمر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ 30 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یز، محمد عشقی از برگزاری بیست و پنجمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان در روز ۸ آذرماه، هم‌زمان با سراسر کشور با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» خبر داد و افزود: زمین‌لرزه پدیده‌ای طبیعی است که عدم آگاهی نسبت به آن سبب بروز مشکلات بسیاری در جامعه می‌شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ کانون دانش آموزی هلال احمر راه اندازی شده است گفت: این مانور در ۲ محور پناهگیری صحیح و خروج اضطراری برگزار خواهد شد.
عشقی با بیان اینکه تمامی مانورهای مختلف مدارس جنبه تربیتی دارد، اضافه کرد: باید با آگاهی از آموزش‌های روز دنیا نسبت به ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان وارد عمل شویم.
وی افزود : آموزش های مختلف در حوزه امداد و کمک های اولیه در کانون های مختلف جوانان، دانشجویی، روستایی و غنچه های هلال ارائه می شود که یکی از کانون های اصلی برای آموزش ، کانون های دانش آموزی هلال احمر می باشد.
این مقام مسول با بیان اینکه مانور زلزله در مدارس طبق روال همه ساله در مدارس برگزار می‌شود، ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع با رعایت جزئیات را اهداف مانور عنوان کرد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد تأکید کرد: بیست و پنجمین دوره از مانور زلزله هم‌زمان با سراسر کشور با همکاری سازمان دانش‌آموزی، مدیریت بحران استانداری، نیروی انتظامی، فرمانداری، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و هلال‌احمر و … در مدارس استان یزد برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای مانور ، کسب آمادگی لازم توسط دانش‌آموزان در هنگام وقوع حوادث احتمالی، با ارائه آموزش‌هایی که در مدارس به دانش‌آموزان انجام می‌شود، خواهد بود تا آنها بتوانند از وقوع بحران و حادثه احتمالی پیشگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار