۴۰ مدرسه در استان اصفهان از فرونشست زمین آسیب دیدند.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ 27 November 2023

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در لنجان گفت: در استان اصفهان به علت افت آب‌های زیر زمینی و شرایط فرونشست زمین، ۴۰ مدرسه شناسایی شده که از این فرو نشست آسیب دیدند.
منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه این مدارس در شهرستان‌های اصفهان، برخوار و فلاورجان شناسایی شدند، افزود: در اداره کل نوسازی استان در مورد مدارس آسیب دیده مطالعاتی شده و همچنین ۲۲ مدرسه تخلیه شدند و در دستور کار برای بازسازی قرار دارند.
وی با بیان اینکه برای تسریع در بازسازی، مقاوم سازی و تعمیر این ۴۰ مدرسه ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز است، گفت: از سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم نسبت به تخصیص این اعتبار به استان اقدام کند و همچنین ۱۵۰ میلیارد دیگرهم بودجه نیاز است.
شیشه فروش گفت: در استان بیش از ۹ هزار کلاس درس فرسوده نیاز به باز سازی دارند که یکی از درخواست‌های استان برای رفع خطر از این مدارس مساعدت ویاری نوسازی مدارس کشور نسبت به تخصیص بودجه است.
وی افزود: بیست و پنجمین مانور سراسری ایمنی و زلزله همزمان با سراسر کشور به میزبان شهرستان لنجان هشتم آذرماه در زرین شهر برگزار می‌شود.
منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه هشتم آذر ماه زنگ ایمنی در سراسر استان به صدا در می‌آید افزود: بیش از ۹۸۰ هزار دانش آموز استان در ۵ هزار واحد آموزشی این مانور را تمرین می‌کنند.

برچسب ها: آسیب فرونشست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار