نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عطف توجه به جهان‌بینی توحیدی نوشته شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵ 01 December 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی،  حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان بجنورد که در محل مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم که در بجنورد فرصت مناسبی را برای مردم خراسان شمالی ایجاد کرد تا از فیوضات معنوی این مسابقات استفاده کنند.

وی گفت: در این مسابقات شرکت کنندگانی از سراسر کشور حضور پیدا کرده‌اند که رقابت بسیار خوب و معنوی را ایجاد کرده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: معتقد هستیم مترقی‌ترین و هوشمندانه‌ترین قانون اساسی که در دنیا نوشته شده قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: برخی نویسندگان قانون اساسی با نگاه مادی، کمونیستی، سوسیالیستی، لیبرال و مشابه این‌ها به سراغ نوشتن قانون اساسی می‌روند.

امام جمعه گفت: در این گونه قوانین اساسی دین هیچ جایگاهی ندارد و طبق نظر آن‌ها دین نباید در حکومت و قانون اساسی دخالت داشته باشد.

حجت الاسلام نوری اظهار داشت:، اما قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عطف توجه به جهان‌بینی توحیدی نوشته شده است.

حجت الاسلام نوری ابراز داشت: معیار و ملاک در این قانون اساسی ابتدا توحید و یگانه پرستی بوده است سپس منافع ملت که باز هم در همین راستا قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به این نکته توجه شده است که منافع قدرت‌های زورگو بر منافع مردم ترجیح داده نشود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: حکومتی که بر مبنای این قانون اساسی فعالیت کند نیز حکومتی بر پایه امامت و نبوت فعالیت می‌کند که مسیر همان انبیا و صالحین است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در راس همه امور است و نمایندگان نیز جایگاه رفیع و بلندی دارند که در انتخابات پیش رو باید همه مردم به این نکته توجه کنند که باید بهترین را برای این جایگاه انتخاب کنند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: نماینده مجلس نیز باید این را بداند در قانون نویسی نظارت و در همه امورات مجلس جایگاه رفیع خود را باید حفظ کرده و اجازه ندهد که کسانی او را به وادی بدی بکشانند.

وی تاکید کرد: زمانی که خود مجلس تاکید کرده است که نماینده نباید در عزل و نصب دخالت کند دلیلش این است که برای نظارت اهرم قوی داشته باشد.

امام جمعه بجنورد افزود: همه ملت‌های آزاده دنیا امروز در کنار غزه قرار گرفته‌اند و این ملت‌ها امروز شهادت به حقانیت مردم فلسطین داده‌اند و این یک دستاورد بسیار مهم است.

وی ادامه داد: رسوایی سران غربی در موضوع حقوق بشر نیز دستاورد دیگری بود که همه مردم دنیا فهمیدند موضوع حقوق بشر برای غرب ادعایی بیش نیست.

حجت الاسلام نوری گفت: همچنین آزادی بخش زیادی از اسرای فلسطینی از چنگ رژیم صهیونیستی نیز دستاورد دیگری بود که شاهد آن بودیم.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: باید دقت کنیم و بدانیم که غول رسانه‌ای غرب ممکن است جای ظالم و مظلوم را تغییر دهد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار