مدیرکل امور شهر و شوراهای استانداری کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از وضعیت شهر دهدشت، گفت: فرصت ۱۴ روزه به اعضای شورای دهدشت برای رفع مشکلات داده شد در صورت عدم رفع مشکلات در زمان تعیین‌شده، روند انحلال شورای اسلامی شهر دهدشت در دستور کار قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ 02 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس با گذری در کوچه و خیابان‌های شهر دهدشت شاهد وضعیت نامطلوب نظافت شهری خواهیم شد که این وضعیت علاوه بر ترسیم نازیبای شهر، باعث مشکلات روانی و بهداشتی برای شهروندان شده است.

زباله‌های رها شده در گوشه و خیابان‌های سطح شهر، جداول مملو از آشغال و بوی تعفن کانال‌ها باعث تجمع انواع حشرات شده و سلامت مردم را تهدید می‌کند.

هر چند بارها گزارش‌های متعددی در خصوص ضعف مدیریت شهری بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت اما متاسفانه گوش اعضای شورای ششم دهدشت بدهکار نیست و در بی‌خیالی و عدم نظارت شورای شهر، دهدشت به یک زباله‌دان تبدیل شده است.

در همین راستا، سید حمزه محقق‌زاده فرماندار کهگیلویه در بدو شروع به کار خود با تشکیل جلسه شورای سلامت، با بیان این‌که زباله و بوی تعفن تمام کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر را فرا گرفته و یک معضل شده است خطاب به سرپرست شهرداری دهدشت گفت: ظرف یکی دو روز آینده اثر جمع‌آوری زباله‌ها را در شهر ببینم.

اکنون که قریب به یک ماه از آن جلسه می‌گذرد وضعیت شهر بدتر شده و اکثر کوچه و خیابان‌ها و جداول شهر مملو از انباشت زباله و بوی بد آن‌ها شده است.

در همین راستا فرزاد بابکان‌پور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی بهداشتی در سطح شهر دهدشت ۱۴ روز برای برطرف کردن مشکلات فرصت داده شد که در صورت برطرف نشدن آنها در زمان تعیین شده، روند انحلال شورای اسلامی شهر دهدشت در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به گزارشات واصله مردمی در خصوص وضعیت بحرانی نظافت، رفت و روب، جاروب جداول، خیابان‌ها، کوچه‌ها، بلوارها، میادین، پارک‌ها، و سیل‌بندها و جمع‌آوری زباله روز چهارشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲ مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری طبق رسالت و وظیفه ذاتی جهت بازدید و سرکشی دوره‌ای خود از شهر دهدشت بازدید کرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در این بازدید که رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت و دیگر اعضای شورا به اتفاق نماینده شهرداری در غیاب سرپرست شهرداری و دیگر مسئولان شهرداری و پیمانکار تامین خدمات جمع‌آوری زباله، نظافت جداول، جاروب خیابان‌ها، کوچه‌ها، بلوارها، میادین، پارک‌ها و سیل‌بندهای شهر دهدشت با توجه به دستور مدیرکل و هماهنگی مجموعه شورا و شهرداری دهدشت نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این بازدید میدانی از تمام نقاط شهر دهدشت به وضوح مشخص بود که این شهر شرایط مطلوبی ندارد و شرایط بهداشتی شهر دهدشت و به خصوص کوی مسکن مهر بحرانی است.

بابکان‌پور ضمن انتقاد شدید از عملکرد شورا و شهرداری شهر دهدشت، گفت: با مجموعه شورا و شهرداری شهر دهدشت اتمام حجت شد و با هماهنگی مدیران ارشد استانی و امنیتی شهرستان ۱۴ روز برای برطرف کردن مشکلات شهر دهدشت از وضع موجود فرصت داده شد که در صورت عدم رفع مشکلات در زمان تعیین شده، روند انحلال شورای اسلامی شهر دهدشت در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: امیدوارم با توجه به وضعیت نگران کننده شهر دهدشت، نگرانی مردم و اولتیماتوم مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری حداقل انتظارات مردمی از مجموعه مدیریت شهری برآورده شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن عذرخواهی از مردم شریف شهر دهدشت قول داد که در صورت عدم انجام وظایف مجموعه شهری ظرف مدت دو هفته تعیین شده از اهرم‌های قانونی موجود جهت رضایت‌مندی مردم حتما استفاده و از طریق رسانه‌های عمومی به این مردم اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار