معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: مجوز جذب ۴۰۰ نیرو برای بخش بهداشت و درمان خوزستان صادر و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴ 04 December 2023

تابناک خوزستان: میثم لطیفی روز دوشنبه در نشست با جمعی از اساتید و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان در محل دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: هفته گذشته کارگروهی در استان برای بررسی وضعیت نیروی بهداشت و درمان استان تشکیل و گزارشی در این خصوص به این سازمان ارسال شد.

وی گفت: تامین نیروی مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان خوزستان مورد توجه این سازمان است تا کمبود استان در این بخش برطرف شود.

لطیفی با اشاره به اهمیت نگهداشت نیرو اظهار کرد: در شورای حقوق و دستمزد مصوب شد که سقف پرداخت کارانه پزشکان شاغل در مناطق محروم برداشته شود که این اقدام به منظور ماندگاری نیرو صورت گرفته است.

معاون رییس جمهور بر ایجاد شرایطی برای ماندگاری نیروهای متخصص به عنوان راهبران حوزه درمان در مناطق محروم و مرزی نیز تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به توجه دولت به حوزه بهداشت ادامه داد: پرستاران در خط مقدم حوزه بهداشت هستند و برای جبران کمبود نیرو در این بخش نیز اقدامات موثری انجام خواهد شد.

لطیفی تصریح کرد: نیروهای استخدامی به صورت پیمانی باید با شرط فعالیت در همان منطقه با آن‌ها قرارداد منعقد شود.

بومی‌گزینی از سیاست‌های استخدامی دولت سیزدهم است

معاون رییس جمهور در ادامه این نشست با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در حوزه استخدام نیرو اضافه کرد: بومی گزینی و استفاده از نیروی کار همان منطقه از سیاست‌های دولت سیزدهم است.

وی ۴۰ درصد ظرفیت استخدام را از نیروهای بومی عنوان کرد و گفت: استخدام نیروی بومی در ایجاد ارتباط بهتر با مردم‌ منطقه نیز اثر گذار است.

لطیفی اظهار کرد: دولت سیزدهم بر ارائه خدمات بهداشتی ارزان، با کیفیت و در دسترس تاکید دارد و طبق فرمایشات مقام‌معظم رهبری بهداشت بر درمان باید تقدم داشته باشد.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بر افزایش بهره‌وری در بخش سلامت تاکید کرد و ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی مطللوب باعث رضایتمندی مردم می‌شود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور امروز دوشنبه به منظور دیدار با اساتید و دانشجویان ۲ دانشگاه شهید چمران و علوم پزشکی اهواز به خوزستان سفر کرد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار